رویترز گزارش داد، پس از آنکه مشاور خوان گایدو - رئیس مجلس و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا - توسط مقامات دولت نیکلاس مادورو بازداشت شد، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه شبکه بانکی این کشور وضع کرد و نام بانک‌های توسعه ونزوئلا و باندس را به فهرست تحریمی خود افزود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین بانک اقتصاد و جامعه ونزوئلا را به همراه شعبات فعال آن در بولیوی و اروگوئه تحریم کرده است. این تحریم‌ها همچنین شامل بانک‌های دولتی: بانکو ونزویا و بانکو بیسنتناریو نیز می‌شود.

وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به این تحریم‌ها با صدور بیانیه‌ای این اقدامات را غیر قانونی، قلدر مأبانه و یک‌جانبه خوانده و از آن انتقاد کرده است.

خوان گایدو، رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا مورد حمایت آمریکا و اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است دولت مادورو در حال تلاش برای انتقال یک میلیارد دلار از ونزوئلا به خارج از این کشور با کمک بانک‌های تحریم شده بوده است.

بانک باندس در دهه اخیر ده‌ها میلیارد دلار از بانک توسعه چین بابت دریافت طلب نفتی ونزوئلا دریافت کرده بود و به نوعی پل ارتباطی بین چین و آمریکا به شمار می‌رفت. بخش بزرگی از تأمین مالی خارجی پروژه‌های زیرساختی در ونزوئلا نیز از طریق این بانک صورت می‌گیرد.

مطابق این تحریم‌ها، دارایی‌های نهادهای تحریمی که در داخل قلمرو آمریکا باشند ضبط می‌شود، استفاده از دلار در مبادلات با آنها مجاز نیست و افراد و شرکت‌های آمریکایی به طور کامل از معامله با آنها منع شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.