سرهنگ جواد بخشی معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای استان مازندران با بیان اینکه از روز ۲۷ اسفندماه درگیر سیل شدیم و کانون سیل نیز شهرستان سیمرغ بود، اظهار داشت: از ۲۸ اسفند، ۹ شهرستان دیگر هم درگیر سیلاب شد و از آن روز تا الان که جلسه داشتیم، تمام نواحی و کلیه پاسداران و بسیجیان و بیش از ۶۱ گروه جهادی سپاه استان، پای کار هستند و تا زمانی که آرامش به خانه ها مردم برنگردد، ما هم به خانه‌هایمان برنمی‌گردیم. 

وی افزود: اقدامات عاجل و اضطراری انجام شده اما ده شهرستان زیر بارش سیلاب شدید بوده و در برخی مناطق تا یک و نیم متر ارتفاع آب داشتیم که در این فصل از سال بی‌سابقه است. نیروهای ما مشغول بازگشایی معابر و مسیرها و رساندن آذوقه به مردم هستند و در روزهای گذشته قطعی برق‌، آب و گاز داشتیم و هم اکنون نیز این مشکلات وجود دارد.

سرهنگ بخشی با اشاره به اینکه امروز صبح ۱۰ فرمانده شهرستان‌های درگیر سیل را فراخوان دادیم تا با یک‌هم‌اندیشی ادامه اقداماتی که نیاز است صورت بگیرد، اظهار داشت: هم اکنون شبکه آبرسانی مختل شده و گل و لای باعث شده آب قابل مصرف نباشد لذا آب معدنی به‌شدت نیاز داریم. پتو و موکت نیز نیاز ساکنان منطقه است. متاسفانه امکانات دولتی هم تاکنون به دست ما نرسیده و انتظار داریم مسئولان دولتی به کمک مردم بیایند تا حداقل ‌ها را به مردم برسانیم. بخصوص مردم بالادست و ارتفاعات مشکلات بیشتری دارند و دسترسی به آن مناطق سخت است. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا تصریح کرد: تخریب منازل بسیاری را داشتیم و امروز آمار تخریب منازل را بررسی کردیم تا سریع‌تر گروه‌های جهادی را اعزام کنیم و ساخت منازل انجام شود. کلیه ماشین‌آلات سازندگی و آماد سپاه استان در اختیار مردم قرار گرفته اما حجم خرابی‌ها بالا است و از حدود فیروزکوه تا دریا شهرهای ما درگیر سیلاب هستند. ساری، میان‌دورود، نکا، گلوگاه، بهشهر و سایر مناطق درگیر خرابی‌های سیل هستند و یک عزم ملی نیاز داریم.

بخشی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی احتمال فروکش آب و پاکساری کامل وجود دارد، گفت: هواشناسی اعلام کرده از امروز ممکن است دوباره بارش‌ها شروع شود که اگر این اتفاق بیفتد کار ما سخت می‌شود. امروز خوشبختانه هوا آفتابی بود و گروه‌های جهادی ما مشغول لایروبی و لجن کشی از منازل آسیب دیده هستند. در برخی روستاها منازل مردم تا نیم متر در آب فرورفته است و احتمالا تا ۷،۸ روز آینده درگیر پاکسازی مناطق سیل‌زده باشیم. متاسفانه بسیاری از باغات، زمین‌های کشاورزی و انبارهای گندم آسیب دیده  و حجم خسارت در این حوزه بالا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.