امیرسرکرده با اعلام این خبر افزود: امروز خراسانی‌ها همچنان باید منتظر بارش باشند گرچه دیروز نیز از خراسان شمالی و جنوبی گزارش بارش داشتیم و امروز نیز در سه استان سمنان، خراسان شمالی و رضوی پیش‌بینی بارش داریم.

وی گفت: شدت بارش‌ها بیشتر در دو استان خراسان شمالی و رضوی است که باعث سیلابی شدن، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این نواحی می‌شود.

سرکرده افزود: ضمن اینکه بارش در معابر کوهستانی این دو استان اغلب به صورت برف است و با توجه به کاهش دما احتمال یخ زدگی سطح جاده‌ها وجود دارد.

وی گفت: امشب دمای شهر مشهد به زیر صفر می‌رسد ضمن اینکه از بسیاری شهر‌های خراسان شمالی و رضوی گزارش دمای صفر درجه را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای نواحی جنوبی نیز باید منتظر بارش باشیم و ساکنان مناطق جنوبی منتظر بارش باشند؛ هر چند که امروز یک موج به نسبت ضعیف از جنوب عبور می‌کند و در جنوب استان فارس، هرمزگان و ارتفاعات استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از بعد از ظهر امروز بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت.

سرکرده گفت: فردا شنبه موج شمالی از مرز‌های شمال شرقی عبور می‌کند، اما در عوض همچنان موج جنوبی فعال خواهد بود و موج دیگری نیز از غرب وارد کشور می‌شود به طوری که فردا در جنوب استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان بارش‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی افزود: موج غربی باعث می‌شود در استان‌های غربی اعم از کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، زنجان و تهران بارش رخ دهد.

سرکرده گفت: امروز تهران آسمانی صاف و کمی ابری دارد و دما در گرم‌ترین ساعت به ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.