براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۸۴ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۹.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۵.۲ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

 

 

محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز ۱۳۹۸

با توجه به افزایش تردد و حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۸ و به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از روز شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ تا پایان روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۷ به شرح ذیل اجرا خواهد شد.

۱- عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه ها، محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع است.

۲- در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

۳- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ ۹۸/۰۱/۱۳ در تمام محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

محور کرج – چالوس

 تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج – چالوس و بالعکس ممنوع است.

 تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و یکشنبه تاریخ‌های ۹۷/۱۲/۲۸، ۹۷/۱۲/۲۹، ۹۸/۰۱/۰۸، ۹۸/۰۱/۱۱ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه است.

 تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه، جمعه و شنبه تاریخ‌های ۴ و ۹ و ۱۵ و ۱۶ و ۹۸/۰۱/۱۷، تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

 محور هراز

تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است.

 تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز سه شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۸ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۳ و از ساعت ۰۶:۰۰ روز یکشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۴ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵ و از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز پنچشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۸ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۰ و از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز یکشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۱ تا ساعت ۲۲:۰۰ روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۷ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

 تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ تاریخ ۹۷/۱۲/۲۸ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از آمل به رودهن ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به آمل بصورت یکطرفه خواهد بود.

 تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۴ و ۹ و ۱۵ و ۹۸/۰۱/۱۶ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به سمت آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انوع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.

محور فیروز کوه

الف) تردد انواع تریلرها از ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و ۹۸/۰۱/۰۸ از مسیر جنوب به شمال تهران – فیروزکوه – قائمشهر ممنوع است.

ب) تردد تمام تریلرها از ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۴ و ۱۵ و ۹۸/۰۱/۱۶ از مسیر شمال به جنوب محور قائمشهر – فیروزکوه – تهران ممنوع است.

آزاد راه کرج – قزوین

تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و در مسیر غرب به شرق نیز از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۴ و ۹ و ۱۵ و ۹۸/۰۱/۱۶ ممنوع است.

محور قدیم قزوین – رشت و بالعکس

تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ‌های ذیل در این محور ممنوع است:

 از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹،

 از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۹ و ۱۵ و ۹۸/۰۱/۱۶،

محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم و بالعکس

تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ‌های ذیل در این محورها ممنوع است:

از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۹۷/۱۲/۲۸ و ۹۸/۰۱/۱۱،

از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۹۷/۱۲/۲۹ و ۴ و ۹ و ۱۵ و ۹۸/۰۱/۱۶.

 

محدودیت‌های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود و تردد تمام خودروهای ترانزیت مواد سوختی در شهری از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۸ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز یکشنبه ۹۸/۰۱/۱۸ ممنو ع. است. ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۳۹۸ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.