دکتر پیمان صابریان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: هنگامی که تصادفی رخ می‌دهد و با صحنه تصادفی مواجه می‌شویم، باید قبل از انجام هر اقدامی با سازمان‌های امدادی از جمله ۱۱۵ و ۱۲۵ تماس بگیریم. نکته مهم دیگری که در هنگام مواجه شدن با تصادفات باید به یاد داشته باشیم این است که باید از حرکت دادن مصدومان تصادف خودداری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از مصدومیت‌ها در چهره و شرایط ظاهری مصدوم مشخص نیست، گفت: افراد نمی‌توانند بر اساس تصمیم‌گیری‌های خودسرانه مصدومان را جابه‌جا کنند، زیرا ممکن است فردی در حین تصادف صدمه‌ای در ناحیه سر، ستون فقرات و... دیده باشد که از چشم افراد ناآگاه دور بماند و همین جابه‌جایی باعث بروز آسیب بیشتری شود.

صابریان با تاکید بر اینکه صدمات وارده به افراد در صورت رفتاری نامناسب تشدید می‌شود، افزود: گاهی ممکن است جابجایی نادرست یه مصدوم سبب معلولیت‌های دائمی و حتی مرگ وی شود. باید توجه داشته باشیم که خروج ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زودتر مصدوم بدون توجه به اصول ایمنی، احتمال آسیب به فرد را افزایش می‌دهد.

رئیس اورژانس تهران تاکید کرد: با توجه به افزایش سفرهای برون شهری و افزایش تصادفات رانندگی، به افراد توصیه می‌کنیم که به هنگام مواجه با مصدومان حوادث، آن‌ها را جابه‌جا نکنند و سریعاً با اورژانس و عوامل امدادی تماس بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.