به دنبال مذاکرات اخیر سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام که نهم اسفندماه سال گذشته به شکست انجامید، حالا وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی و حامیانش را در دستور کار خود قرار داده و از اعمال تحریم علیه دو شرکت چینی خبر داده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، دولت «دونالد ترامپ» روز پنجشنبه دو شرکت کشتیرانی «دالیان هالیبو اینترنشنال فرایت» و «لیئونینگ دانشینگ اینترنشنال فرواردینگ» را به دور زدن تحریم‌های کره شمالی متهم کرد و آنها را مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است که این دو شرکت چینی با روش‌هایی فریبکارانه، تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا علیه کره شمالی را دور می‌زدند.

کاخ سفید اعلام کرده که اعمال تحریم علیه دو شرکت چینی، گواهی بر این است که آمریکا فشار بر کره شمالی به منظور خلع سلاح اتمی این کشور را حفظ کرده است.

فشارهای آمریکا بر کره شمالی و حامیانش در شرایطی صورت گرفته که بعد از مذاکرات ناکام هشتم و نهم اسفندماه سال گذشته «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در ویتنام، تنش‌ها بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ تشدید شده است.

به دنبال شکست مذاکرات ویتنام، کره شمالی از مواضع آمریکا به ویژه در زمینه تحریم‌ها انتقاد کردند و معاون وزیر خارجه این کشور هم از احتمال ازسرگیری فعالیت‌های اتمی و موشکی این کشور خبر داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.