حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز پنجشنبه در میان استقبال پور شور زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع) سخنرانی خود را در صحن امام خمینی ره ایراد فرمودند.

مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی گفتند: یکی از احمق‌های درجه یک گفت اگر آمریکا از برجام خارج شود در خیابان‌های ایران شورش می‌شود. مردم نان هم نمی‌توانند بخرند. یکی دیگر از همین احمق‌های درجه یک اظهار نظر کرد که در سال ۲۰۱۹ کریسمس را آمریکایی‌ها در تهران خواهند گرفت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: برای اینکه قدرت بازدارندگی ایجاد کنیم باید از کمک غربی‌ها چشم پوشی کنیم، غربی‌ها نشان دادند که نمی‌توان از آنها انتظار کمک داشت. می‌توان از غرب انتظار خیانت، توطئه و خنجر زدن از پشت داشت؛ اما انتظار کمک، صداقت و همراهی نمی‌توان داشت. کانال مالی جدید اروپا به شوخی شبیه‌تر است، البته شوخی تلخ و هیچ معنایی ندارد.

رهبر انقلاب سپس اضافه کردند: به کوری چشم دشمنان تقویت بنیه دفاعی را ادامه خواهیم داد. دشمنان ما می‌دانند جمهوری اسلامی با موشک‌های نقطه زن و دقیق خود در این منطقه با هر دشمنی می‌تواند مقابله کند و آن را بکوبد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزود: غربی‌ها اعلام کردند که برای عربستان، تاسیسات هسته‌ای و کارخانه تولید موشک می سازند. اگر بسازند هم بنده شخصاً ناراحت نمی شوم، چون می دانم که اینها انشاءالله در دوران نه چندان دوری به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.

فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو و در اجتماع عظیم و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (علیه السلام) در رواق امام خمینی (ره) با بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی مواجه بود.

خبرگزاری رویترز تیر خبر خود درباره بازتاب سخنرانی امروز معظم له را اینگونه انتخاب کرد: ایران علیرغم آمریکا به توسعه توانمندی های دفاعی خود ادامه می دهد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت که رهبر ایران در سخنان امروز خود گفت: باید ایران را به نقطه ای برسانیم که دشمن بداند نمی تواند ما را تهدید کند. طرف های اروپایی برجام از پشت به ما خنجر زدند. کشورهای غربی اثبات کردند که نمی توان به آنها اعتماد کرد.

سایت المنار لبنان ضمن درج سخنان مقام معظم رهبری به صورت آنلاین و در قالب اخبار فوری نوشت: امام خامنه ای فرمودند؛ من نمی گویم روابط خود را با کشورهای غربی قطع کنیم؛ اما با وابستگی و اعتماد به آنها مخالفم. ایشان همچنین به حمایت از رونق تولید ملی اشاره کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان نیز بخش های مهم سخنان رهبری را در زمینه های دفاعی و اقتصادی پوشش داد و به نقل از ایشان نوشت: تحریم های آمریکا باعث خودکفایی ایران و وابستگی کمتر به درآمدهای نفتی خواهد شد. همه می دانند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است و ما باید دشمن را در این جنگ شکست دهیم.

امام خامنه ای همچنین فرمودند: ما به برنامه های دفاعی خود علیرغم اینکه دشمن از آن اکراه دارد ادامه خواهیم داد.

خبرگزاری بی‌بی‌سی با انتشار خبری فوری در حالی که هنوز سخنان مقام رهبری به اتمام نرسیده بود، این چنین تیتر زد: کانال مالی اروپایی‌ها شبیه شوخی است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای گفت قدرت‌های اروپایی باید پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای محکم می‌ایستادند و تعهدات خود را اجرا می‌کردند، اما در عین هشدار به ایران برای خارج نشدن از برجام، خودشان تحریم‌های جدیدی به وجود آوردند.

سایت خبری النشره هم لحظاتی پیش ضمن بازتاب سخنان مقام رهبری در این خصوص نوشت: ایران علیرغم فشارهای آمریکا به توسعه فن آوری دفاعی خود می پردازد. دشمنان ما می دانند موشک های دقیقی که ایران در اختیار دارد امکان هدف قرار دادن پایگاه هایشان در منطقه را دارد.

سایت العهد نیز در این خصوص نوشت: امام خامنه ای در سخنان امروز خود اظهار داشتند که دشمن میلیاردها دلار برای تغییر عقائد جامعه ما هزینه می کند و در برابر پیشرفت ما و تشکیل جامعه اسلامی می ایستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.