با فرارسیدن نوروز و آغاز تعطیلات، شهر تهران پایتخت زیبایی می‌شود که فارغ از شلوغی و استرس زندگی هر روزه نفس تازه‌ای می‌کشد و چند روزی را به دور از تنش، میزبان مردم است تا زیبایی‌ها و جذابیت‌هایش را به رخ بکشد. در این نمایش زیبایی‌ها قلب طهران توان بیشتری برای ارائه خود به کار می‌گیرد. محله‌ای که در طول سال زیر بار جنب و جوش، آرام و ساکت بستری برای زندگی معمول مردم شهر را فراهم می‌کند. 

دیدن نوروز پایتخت همیشه یکی از انتخاب‌های مسافرانی است که از شهرهای مختلف ایران به تهران می‌آیند و در کنار این گردشگران، بسیاری از تهرانی‌ها هم این روزهای آغازین بهار را فرصتی مغتنم برای مواجهه با شهر آرام خود می‌دانند. به همین تناسب هر سال در تعطیلات نوروز شهرداری شهر تهران برنامه‌های جذابی را برای گردشگران از سایر شهرها و تهران تدارک می‌بیند تا میزبان خوبی برای مهمانان خود باشد. امسال نیز به رسم سال‌های گذشته ویژه‎‌برنامه‌های مختلفی در سطح شهر برگزار خواهد شد.

میهمانی نوروز در قلب طهران

قلب طهران با ظرفیت بالا در ارائه طهران قدیم و با امکان معرفی تاریخ این شهر 200 ساله با عنوان پایتخت، مرکزیت گردشگری را هر سال به خود اختصاص می‌داده است. همین امر باعث شده که مجموع برنامه‌های گردشگری در منطقه 12 با وسواس و اهمیت بیشتری در راستای بازشناسی منطقه برنامه‌ریزی و اجرا شود.

جشن نوروزی با برگزاری کنسرت‌ها، برگزای مراسم کودکانه، برپایی نوروزگاه، برگزاری تورهای گردشگری منطقه، برگزاری جشنواره عکاسی و بسیاری برنامه‌های دیگر از نخستین روز فروردین تا پایان تعطیلات نوروز برپا خواهد بود. هر بخش از قلب طهران پویا و شاداب با برنامه‌ای جذاب میزبان مهمانان خود خواهد بود.

ایستگاه‌های گردشگری طهران

ایستگاه‌های گردشگری تهران از 28 اسفندماه در چهار نقطه پرتردد منطقه برپا شدند تا راهنمای گردشگران برای بازدید از امکان تاریخی، اماکن فرهنگی، موزه‌ها و خیابان‌های مهم باشند.

ایستگاه اول: میدان امام خمینی (ره)

ایستگاه دوم: ابتدای خیابان سی‌تیر

ایستگاه سوم: چهارراه گلوبندک

ایستگاه چهارم: چهارراه سرچشمه

ایستگاه پنجم: میدان بهارستان 

تورهای گردشگری

از 2 فروردین‌ماه تا 16 فروردین، هر روزه تورهای گردشگری‌ای در منطقه برگزار خواهد شد تا علاقه‌مندان با حضور راهنما با قلب طهران آشنا شوند.

6 تور گردشگری همراه با دوچرخه، 4 تور گردشگری به صورت پیاده‌روی، 2 دور گردشگری با ماشین دودی و 2 دور گردشگری با اتوبوس دو طبقه، گردشگران را در 14 مسیر مختلف به دل قلب طهران می‌برند. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت joy360.ir مراجعه یا با شماره تماس 1872 تماس برقرار کنند. 

نوروزگاه

در دو منطقه مهم مرکز تهران، برنامه‌هایی تحت عنوان نوروزگاه برگزار خواهد شد. نوروزگاه با برگزاری شاهنامه‌خوانی، حافظ‍خوانی و دف نوازی، رسوم فرهنگی کهن ایران زمین را در برپایی نوروز اجرا خواهد کرد. برگزاری نمایش‌های آئینی و اجرای موسیقی مناطق مختلف ایران، فرصت مغتنمی برای گردشگران ایجاد خواهد کرد تا در قلب طهران با آئین و فرهنگ سایر اقوام و مناطق ایران نیز آشنا شوند.

جشن‌های نوروزی

برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مناطق مختلف منطقه در راستای انتقال نشاط و شادی بهاری به گردشگران و تهرانی‌ها یکی دیگر از ویژه‌ برنامه‌های نورزی تهران است.

5 فروردین: کنسرت گروه سون – ورزشگاه نابینایان شهید هرندی

6 فروردین: کنسرت حامد همایون - ورزشگاه نابینایان شهید هرندی

9 فروردین: کنسرت گروه رستاک - میدان مشق

10 فروردین: کنسرت محمد معتمدی به همراه ارکستر سمفونیک تهران – میدان مشق

14 فروردین: گروه سازینه – محله عودلاجان

شهر کودکانه

در میان برنامه‌های نوروزی، نگاه ویژه‌ای به کودکان نیز بوده و برنامه‌های مفرحی برای آن‌ها ترتیب داده شده است. در همین راستا محله هرندی با ایستگاه‌های بازی، تفریحی و استیج‌های نمایشی و حضور گروه زنبورک میزبان کودکان در نوروز خواهد بود.

تهران وعده‌گاه ملاقات نوروزی است. قلب کشور که جذابیت‌های کمتر دیده شده و یا ناشناخته‌ای دارد؛ نوروز را بستر مناسبی برای ملاقات و آشنایی با ساکنان و مهمانان خود می‌داند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.