در شرایطی که اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار از فراوانی این اقلام در بازار خبر می‌دهد و ثبات قیمت‌ها و متعادل‌تر شدن بازار میوه را نتیجه آن می‌داند، نگاهی به آخرین کشف قیمت‌ها در بازار عمده فروشی میوه و تره بار نشان می‌دهد که وضعیت مناسبی در بازار حاکم نیست.

با نگاه به قیمت عمده فروشی کشف شده هر کیلوگرم سیب ۸۰۰۰ تومان، موز ۱۱ هزار تومان و نارنگی بندری ۱۴ هزار تومان است با اضافه کردن نرخ منطقی ۳۵ درصدی به آنها قیمت‌های عجیب و غریبی را شاهد خواهیم بود که مردم شاید کمتر رغبتی برای خرید میوه از این بازار داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در پاسخ به این سوال که چرا با وجود فراوانی که به آن اشاره می‌کنید، قیمت‌ها روند افزایشی دارد؟ افزود: وقتی فراوانی در بازار وجود داشته باشد، نخریدن و وفور محصول سبب می‌شود قیمت‌ها متعادل‌تر شده و روند معقول‌تری پیدا کند.

کارگر گفت: به دلیل همین وفور محصول در بازار میوه و تره بار، روند قیمتی به گونه‌ای است که انواع میوه‌ها پایین‌تر از این نرخ‌ها در بازار فروخته می‌شود. البته در صورت گران فروشی مردم باید آن را گزارش کرده و با اتحادیه یا دستگاه‌های نظارتی مانند سامانه تلفنی ۱۲۴ تماس حاصل کرده تا با متخلفان برخورد کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.