«الهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در پیام‌هایی توئیتری به مناسبت شانزدهمین سالگرد تهاجم کشورش به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی نوشت: ۱۶ سال قبل، آمریکا به صورت غیر قانونی به عراق حمله کرد، جنگی که موجی از تخریب و کشتار را بر جای گذاشت.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا در ادامه نوشت: اینها تبعات این حمله هستند: ۴ هزار و ۴۹۶ نظامی آمریکایی جانشان را از دست دادند، بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در عراق کشته شدند، بی ثباتی در منطقه ادامه دارد و آسیب غیرقابل محاسبه‌ای به اعتبار آمریکا در جهان وارد شده است.

«الهان عمر» در توئیت دیگری این چنین ادامه داد: ما باید آنهایی که مرتباً در آستانه این جنگ دروغ گفتند را مسئول بشناسیم. در اکتبر سال ۲۰۰۲ میلادی، رئیس جمهور بوش گفت که صدام زرادخانه عظیمی از تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد؛ این موضوع دروغ بود.

وی در توئیت دیگری اعلام کرد: دیک چنی (معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در دولت جورج بوش پسر) مکرراً از دیدار غیر واقعی یک توطئه‌کننده برای حمله ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی با یک مأمور اطلاعاتی عراق حرف می‌زد؛ اما چینن دیداری هرگز انجام نشده بود و این حرفش نیز دروغ بود.

نماینده مسلمان آمریکا در پیام دیگری افزود: همه این اظهارات، نه فقط نادرست بودند؛ بلکه همان زمان هم سازمان‌های اطلاعاتی (آمریکا) از دروغ بودن این اظهارات مطلع بودند. تا همین امروز هنوز هم آنها مسئول (دروغگویی بابت جنگ عراق) شناخته نشدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.