سازمان هواشناسی اعلام کرد: در نخستین روز سال نو در نواحی جنوبی، مرکزی و غربی کشور جوی به نسبت پایدار را پیش رو داریم و آسمان صاف و کمی ابری است، اما بارش نیز اتفاق می‌افتد.

پیش بینی می‌شود بارش‌ها در نواحی شمال غرب کشور نیز بیشتر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی همچنین دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، البرز و زنجان اتفاق بیفتد.

شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، استان گلستان و قسمت‌های شرقی استان مازندران است، بنابراین سیلابی شدن رودخانه‌ها را صد در صد در این نواحی خواهیم داشت، ضمن اینکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر را پیش رو داریم.

در جاده‌های کوهستانی شمال شرق کشور، اعم از خراسان شمالی و رضوی و مناطق مختلف این استان‌ها هم اکنون گزارش بارش برف و باران داریم و در جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی نیز امروز برف می‌بارد.

با توجه به وزش باد و بارش برف و باران، کولاک خواهیم داشت که همراه با مه غلیظ است که باعث کاهش دید در این نواحی می‌شود. ضمن اینکه امشب با توجه به سرمای هوا، یخ زدگی سطح جاده‌ها را برای جاده‌های کوهستانی البرز شرقی و شمال شرق کشور پیش بینی می‌کنیم.

آب‌های جنوبی و شمالی کشور دریای خزر و خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود و فردا در استان‌های جنوبی باید منتظر بارش باشیم.

دمای هوای تهران در اولین روز از سال ۹۸، به ۱۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.