در اطلاعیه‌ای که حراست این اداره کل منتشر کرده از مردم درخواست شده مراقب پیام‌های مرتبط با تورهای ارزان‌قیمت و غیرقانونی که در شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌شوند، باشند.

در این اطلاعیه به همشهریان و مسافران نوروزی تاکید شده است: خرید تورهای نوروزی را تنها از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است انجام دهند.

رییس حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز با اعلام آمادگی برای پیگیری شکایات مسافران و گردشگران نوروزی در استان تهران، گفت: همشهریان می‌توانند از طریق شماره ۸۸۹۳۴۸۴۵ با آگاهی از وضعیت مجوز دفاتر خدمات مسافرتی، شکایات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

معاون گردشگری استان تهران هم پیش از آغاز تعطیلات و سفرهای نوروزی از صدور درخواست برای پلمب پنج آژانس غیرمجاز به پلیس اماکن نیروی انتظامی خبر داده بود.

شهرام علی‌محمدی با اشاره به حجم تبلیغات غیرواقعی تورهای گردشگری در نوروز، تأکید کرد: به مجریان سفر هشدارهای لازم را داده‌ایم که به رعایت تعهدات قرارداد با گردشگران موظف‌اند. در این راستا، به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی تأکید شده که فقط خدمات قابل اجرا را به مسافران تعهد بدهند و از تبلیغات غیرواقعی پرهیز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.