مجید عبداللهی افزود : ۲۹ هزار و ۸۲ مشترک این تعداد روستا در شهرستان گلوگاه، بهشهر، نکاء، میاندرود، ساری، سیمرغ، همچنین جویبار، سوادکوه، بابل، بابلسر ، نور و سورک با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند .

وی گفت : از همان لحظات اولیه وقوع سیل تاکنون با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و اعزام اکیپهای رفع اتفاقات، آب آشامیدنی ۴۷ روستا وصل شده و تلاش برای برقراری آب شرب ۱۷۶ روستای دیگر همچنان ادامه دارد .

مدیر آبفار مازندران اضافه کرد : آب شرب ۷۹ روستا بر اثر سیل و تخریب تاسیسات آبرسانی از مدار خارج شده و آب شرب ۳۸ روستا که از تاسیسات آبرسانی شهری تامین می شود نیز به دلیل آب گرفتگی تاسیسات پمپاژ آبفای شهری قطع شده است .

وی گفت : همچنین آب شرب ۷۵ روستا به دلیل قطعی برق از مدار خارج شده و آب آشامیدنی ۱۱ روستا نیز به دلیل کدورت آب چشمه ها قابل آشامیدن نیست که در حال حاضر آب آشامیدنی اهالی روستاهای سیلزده با ۱۰ دستگاه تانکر سیار و آب بسته بندی تامین می شود.

بارش شدید باران از یکشنبه این هفته در مازندران آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد و این بارش ها به زیر ساخت های مختلف استان بویژه در شرق و مرکز خسارت وارد کرده است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.