با بهره‌برداری از فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی که با وجود تحریم‌های گسترده، به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) عملی شد، روزانه ۱۱۳ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۸۰۰ تن گوگرد گرانول به دست می‌آید. همچنین این مجموعه به خودکفایی بنزین کشور کمک می‌کند.

با وجود اهمیت فوق‌العاده، این خبر در صفحات اول روزنامه‌های همشهری، آفتاب یزد، شرق و سازندگی، کمترین بازتابی به عنوان تیتر و عکس نداشت. روزنامه همشهری ترجیح داد عکس گل و ماهی را با تیتر «اتفاق‌های خوب سال سخت» بر صفحه اول خود بنشاند، روزنامه سازندگی تیترهای «سال سرنوشت» و «خطر تکرار ترامپ» را با طرحی از ترامپ ترجیح داد، آفتاب یزد عکس حاجی فیروز و تیتر «حادثه نیوزیلند، بهانه جدید مخالفان FATF» را انتخاب کرد، و روزنامه شرق عکس‌هایی از آیت‌الله جنتی و محسن رضایی را به همراه تیترهایی چون «پرتره دبیر شورای نگهبان چگونه مستندی خواهد بود» و «پرتاب ایده‌های توییتری» برگزید!

 

شاید چنین به نظر بیاید که این روزها از لج سپاه، خبر مهم را سانسور کرده‌اند اما با توجه به سیاق این روزنامه‌ها در بزرگ‌نمایی تهدید و تحریم دشمن، و ضعیف و ناچار نمایی کشور، می‌توان حدس زد که این طیف از نمایش عملی خودکفایی و «ما می‌توانیم» به عنوان باطل‌السحر خود، ناراحت و عصبانی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.