سانا گزارش داد، در این بیانیه که دوشنبه شب صادر شد، آمده است: آمریکا با ادامه حمایت از تروریسم که سوریه در معرض آن قرار دارد، همچنان منشور سازمان ملل متحد و قانون بین المللی و همه قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اعلام وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر پرداخت پنج میلیون دلار به گروه موسوم به سازمان کلاه سفیدها به عنوان بازوی مأموریت های ویژه گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش، یک گام ناامید کننده و نشانگر ادامه حمایت آمریکا از تروریسم برای تحقق سناریوهای خود در سوریه است.

سازمان موسوم به کلاه سفیدها در مارس ۲۰۱۳ (اسفند ۱۳۹۱) به دست &#۳۹;جمیز لو میجرر&#۳۹; کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تأسیس شد.

حوزه کاری این سازمان از همان ابتدا مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین شد.

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور، نشان می دهد که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی بوده و فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیر نظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند.

اقدامات کلاه سفیدها نشان می دهد که عناصر این گروه، سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند.

کشورهای غربی در راستای تلاش برای زدودن صفت تروریسم از نام «گروه دفاع مدنی» را برای این گروه انتخاب کرد، اما فعالیت آن عمدتاً در مناطق گروه تروریستی «جبهه النصره» بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.