علی اصغر پیوندی امروز با حضور در دفتر امام جمعه، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با ارائه گزارشی از خدمات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی جمعیت هلال احمر  با تمام توان لجستیک و توان  امدادی خود در خدمت هموطنان و مسافران خواهد بود و بحمدالله ،جمعیت هلال احمر امسال، امکانات بسیار خوبی را فراهم کرده است.

 رئیس هلال احمر ادامه داد: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر اعم از نجاتگران ،امدادگران و جوانان در طول اجرای طرح نوروزی  در خدمت هموطنان بوده  و با برپایی خانه‌های دوستدار کودک و نوجوان نسبت به فرهنگ‌سازی لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای در میان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها اقدام خواهند کرد.

پیوندی افزود: متاسفانه در سال ۹۷ حدود ۱۷ هزار نفر از هموطنان  جان خود را بر اثر تصادفات جاده‌ای از دست دادند  که به غیر از مصدومیت‌ها که منجر به قطع نخاع و قطع عضو شده  آمار بالایی بوده و خسارت بسیار سنگینی از این بابت جامعه ما متحمل می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام جمعه تبریز گفت:  شما امام جمعه ای محبوب نزد  همه مردم هستید و رفتارها و منش های  حضرتعالی الگویی برای همه بوده و همیشه به جمعیت هلال احمر توجه خاص دارید، هلال احمر نهاد مردمی است، خیران؛داوطلبان، نیکوکاران همه و همه علاقه مند به کار در هلال احمر هستند و کار در هلال احمر موجب رضای خداوند بوده و ما هم از بابت اینکه نیروهای داوطلب ،خیرین، نجاتگران، امدادگران دائما  با هلال‌احمر در ارتباط بوده و به جمعیت رفت و آمد دارند بسیار خوشحال هستیم.

پیوندی با تاکید بر اینکه اساس کار هلال احمر، داوطلب محوری است افزود: جمعیت هلال احمر در سطح کشور ۸۵۰۰ نفر کارمند رسمی دارد که طبیعی است با این تعداد کارمند نمی‌تواند در حوادث و سوانح موفق ظاهر شود، بنابراین با بهره گیری از ظرفیت عظیم نیروهای داوطلب، حوادث و سوانح را مدیریت می‌کند.

رئیس هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر علاوه بر اینکه در حوادث و غم‌ها و رنج و آلام در کنار مردم است سعی می‌کنیم  در خوشی‌ها و شادی‌ها هم در کنار مردم باشیم و در ایجاد طراوت و نشاط اجتماعی بر اساس وظیفه انسان دوستانه خود عمل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.