سرهنگ نادر رحمانی  درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور حاکی از آن است که تا ساعت ۱۷ امروز در محور سراب - اردبیل در استان آذربایجان شرقی، محور ارومیه - سرو در استان آذربایجان غربی، محورهای توسکستان- شاهرود و خوش ییلاق- شاهرود در استان گلستان و ارتفاعات محور فیروزکوه برف در حال باریدن است. در این شرایط لازم است رانندگان قوانین و مقررات مربوط به رانندگی در شرایط برفی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در بیشتر محورهای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران بارش برف گزارش شده است، گفت: در محور میانه - زنجان در استان آذربایجان شرقی نیز بارش باران گزارش شده و در ارتفاعات استان‌های مازندران و اردبیل مه‌گرفتگی و کاهش دید وجود دارد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در بیشتر محورهای استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک گزارش شده است.

رحمانی در مورد وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده‌های مشاء، پلور تا آب اسک و گزنک ترافیک نیمه سنگین است. در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در محدوده‌های گدوک، ورسک پل سفید، زیرآب و جوارم نیز ترافیک سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج - چالوس در محدوده‌های سیاه بیشه و مرزن آباد نیز نیمه سنگین است،اظهارکرد: در آزاد راه تهران به کرج در محدوده گرمدره ترافیک نیمه سنگین و در محدوده شهرک خاتم تا پل فردیس نیز سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: ترافیک در آزادراه کرج به قزوین از پل فردیس تا پل حصارک و در آزادراه قزوین به کرج از بهشت سکینه تا پل فردیس نیمه‌سنگین است.

رحمانی ترافیک آزادراه کرج به تهران از پل فردیس تا پل کلاک را سنگین اعلام کرد و گفت: در محور محور ساری- نکاء در استان مازندران ترافیک نیمه‌سنگین است و در دیگر محورهای مواصلاتی کشور جوی آرام و ترافیکی روان گزارش شده است.

وی در پایان با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و امدادرسانی به حوادث احتمالی با این شماره تماس بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.