غلامعباس ترکی، دادستان نظامی تهران با اعلام این مطلب گفت: به دنبال انتشار ویدیویی از ضرب و شتم یک شهروند توسط مأمور پلیس راهور ناجا در سطح شهر تهران، دادستان نظامی به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شد و در ارتباط با این حادثه پروندهای در دادسرای نظامی تهران تشکیل و متهم پس از تحقیقات اولیه با قرار تأمین روانه بازداشتگاه شد.

وی افزود: افسر راهور ناجا که مسئول گشت بوده نیز بر اساس تبصره ماده ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری به دلیل عدم نظارت بر نیروی وظیفه تحت امر خود، به اتهام فراهم کردن موجبات بدبینی نسبت به راهور، به دادسرای نظامی احضار و از نامبرده نیز تحقیق به عمل آمده و قرار تأمین متناسب برای وی صادره شده است.

ترکی همچنین گفت: شهروندی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته تاکنون شناسایی نشده و چون پرونده شاکی خصوصی ندارد به لحاظ جنبه عمومی جرم، اتهام فراهم کردن موجبات بدبینی نسبت به پلیس راهور متوجه متهم اصلی است و به وی تفهیم شده است.

وی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ با دعوت از خانم راننده و قاضی پرونده طی تماس تلفنی موضوع را پیگیری کرده‌اند و نامبرده اعلام کرده که شکایتی از متهم ندارد.

دادستان نظامی استان تهران خاطر نشان کرد: عمل بد یک نفر را نباید به پای کارکنان خدوم و پرتلاش پلیس راهور که همواره به خصوص ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی، وظایف و مأموریت های سخت و پرمشقتی را برعهده دارند، نوشت و بی تردید سازمان قضایی نیروهای مسلح از مأموران نیروی انتظامی در اجرای وظایف قانونی شان حمایت می کند.

گفتنی است که این حادثه در عصر روز بیست و پنجم اسفند ماه در مسیر شرق به غرب اتوبان نیایش رخ داده و متهم اصلی از زمان وقوع حادثه تا احضار، در بازداشت انضباطی نیروی انتظامی بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.