خبرگزاری سوریه موسوم به « سانا» روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود، این سلاح ها از تروریست های مستقر در جنوب سوریه که تحت حمایت اشغالگران قدس در مناطق انخل و الحاره در شمال شهر درعا بودند به دست آمده است.

استان درعا در جنوب سوریه هم مرز با منطقه جولان اشغالی سوریه است که از سال ۱۹۶۷ میلادی تحت اشغال نیروهای رژیم صهیونیستی است.

۱۸ اسفند ماه جاری نیز در جریان عملیات پاکسازی ارتش سوریه در شهرک یلدا در حومه دمشق، مقادیر زیادی سلاح و موشک ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در یکی از انبارهای متعلق به تروریست ها کشف شد.

موشک های ضد هوایی، &#۳۹;آر بی آر&#۳۹;، موشک های &#۳۹;لاو&#۳۹; و بمب های دستی ساخت رژیم صهیونیستی در میان سلاح های کشف شده وجود داشتند.

۵ اسفند ماه امسال نیز مقادیر زیادی خمپاره ، سلاح های سبک و نیمه سنگین، و صدها موشک گراد ساخت آمریکا در حومه دمشق کشف شده بود.

این در حالی است که ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در سوریه مدعی مبارزه با این گروه تروریستی است، اما سلاح های کشف شده نشان می دهد که حامی اصلی این تروریست ها سران آمریکا هستند.

بر اساس برخی تخمین ها در بحران سوریه حامیان تروریست ها از جمله برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ، ۴۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده اند و اکنون شکست خورده از بحران سوریه در حال خروج هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.