دفتر سخنگوی آنتونیو گوترش عصر پنج شنبه با اعلام این خبر افزود: دبیرکل با مایک پمپئو درباره همکاری قوی بین آمریکا و سازمان ملل متحد تبادل نظر کرد.

در بیانیه این دفتر آمده است: دو طرف درباره یمن و ونزوئلا و همچنین تلاش برای پیشگیری و حل مناقشات در آفریقا و خاورمیانه بحث و بررسی کردند.

بر این اساس، دبیرکل سازمان ملل متحد هم آخرین اقدامات انجام شده درباره اصلاحات سازمان ملل را ارائه داد و تشویق کرد تا تعامل و پشتیبانی آمریکا از این برنامه ادامه یابد.

دیدار گوترش با جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ هم دیگر برنامه دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر به واشنگتن بوده است. 

در اطلاعیه ای که دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم درباره این دیدار منتشر کرده، آمدهاست که مایک پمپئو در این دیدار نگرانی های خود را درباره آنچه که فعالیت های غیر سازنده و مخرب ایران در سراسر منطقه خاورمیانه نامیده شده که تلاش های سازمان ملل برای حل این درگیری را تضعیف می کند، ابراز کرده است.

دیدار گوترش و پمپئو در شرایطی انجام می شود که قرار است کمیته کره شمالی روز پنج شنبه گزارش خود را درباره تحریم های این کشور به شورای امنیت ارائه دهد.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته میزبان این گروه بود و با آنها درباره آخرین یافته های گزارش و شاید اعمال نظر درباره آن دیدار داشت. ارائه این گزارش به شورای امنیت که با حضور استیون بیگن نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی انجام می شود در شرایطی است که دیدار نهم اسفندماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بدون موفقیت در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.