اسپوتنیک گزارش داد، در بیانیه مطبوعاتی واحد فرماندهی هند-اقیانوسیه ارتش آمریکا آمده است: در آخرین هفته این رزمایش به نام رزمایش COPE-North ۲۰۱۹ مانورهای مختلف شامل رساندن کمک‌های انسانی و عملیات‌های مربوط به امدادرسانی در بلایای طبیعی و عملیات‌های رزم هوایی در پاسخ به یک کشور مهاجم عامل سرنگونی جنگنده نیروهای دوست به اجرا در آمد.

در این بیانیه تصریح شد: این رزمایش تلاشی مشترک از جانب سه کشور و یک فرصت برای همگرایی و به نمایش گذاشتن برتری هوایی به هدف پیشگیری از هر گونه تجاوزی در آینده و همچنین شکست متجاوزان در زمان ضرورت است.

براساس بیانیه این واحد فرماندهی، در این رزمایش بالغ بر سه هزار تن از اعضای نیروهای هوایی سه کشور آمریکا، استرالیا و ژاپن همراه با حدود ۱۰۰ جنگنده و ۲۰ واحد مختلف دیگر شرکت کردند و روز جمعه رزمایش خاتمه پیدا کرد.

ژنرال کوین اشنایدر، مقام ارشد این واحد فرماندهی ارتش آمریکا و از فرماندهان نیروی هوایی این کشور گفت: قابلیت های رزمی اجرا شده در این رزمایش شامل مانورهای برتری هوایی، مانورهای دفاع در هوا، جنگ الکترونیکی، حمل و نقل هوایی تاکتیکی و سوخت رسانی هوایی هستند و همه این قابلیت‌ها برای همه این کشورها اهمیت حیاتی به منظور بازداشتن از درگیری و داشتن قابلیت پیروزی در زمان جنگ دارند. در این رزمایش حدود ۹ هزار مورد مأموریت پروازی به اجرا درآمد و این سه کشور تسلط خود در رزم هوایی را در منطقه ای به مساحت پنج مایل مربع نشان دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.