با بدرقه مردم و مسئولین، آیت الله غیاث الدین طه محمدی از امامت جمعه همدان خداحافظی کرد.

آیت الله طه محمدی از روحانیان با سابقه در انقلاب و دفاع مقدس است که بعد از ۳ دهه امامت جمعه در شهر فامنین از سال ۸۳ با حکم مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در استان همدان شد.

وی در یکی از روستاهای دور افتاده و محروم شهر فامنین به دنیا آمد و بعد از تلاش و کوشش علمی و کسب فیض از محضر بزرگانی چون حضرات آیات، امام خمینی، میرزا هاشم آملی، شهید مطهری و آیت الله بهجت بهره های فروان برد.

آیت الله طه محمدی در دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان است.

وی امروز در آخرین خطبه نماز جمعه خود در همدان، ضمن تشکر از مقام معظم رهبری، مردم و مسئولان استان همدان گفت: خوشحالم که این امانت سنگین از دوش من برداشته شد.

️ وی افزود: رهبر معظم انقلاب این امانت بزرگ را از دوش اینجانب برداشتند و ان‌شاءالله هفته آینده نماز جمعه را به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر شعبانی اقامه خواهیم کرد.

معرفی سوابق نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

️حجت الاسلام دکتر حبیب اله شعبانی در سال ۱۳۵۶ در شهرستان بهار همدان متولد شد، وی پس از طی دروس کلاسیک وارد حوزه علمیه همدان می شود و بعد از طی مقدمات به شهر مقدس قم هجرت و در دروس پر رونق حضرات آیات، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله وحید خراسانی و آیت الله جوادی آملی حضور پیدا می کند.

وی دارای مدرک سطح ۳ (کارشناسی‌ارشد) حقوق و همچنین مدرک سطح ۴ (دکتری) فقه و اصول است.

تدریس فقه و اصول، فلسفه، کلام و تفسیر در حوزه های علمیه قم و تهران و موسسه عالی علوم انسانی از فعالیت های اصلی وی بوده و همچنین مدیریت موسسه کلامی احیا، عضو هیات امنا مدرسه چهارده معصوم(ع) قم و همکاری با معاونت فرهنگی حرم حصرت عبدالعظیم حسنی را در کارنامه اجرائی خود دارد.

تالیف مقالات متعدد در زمینه فقه سیاسی و اقتصادی و حقوق از جمله فعالیت های وی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب اله شعبانی با دریافت حکم از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان معرفی و هفته آینده نمازگزاران همدانی به امامت وی نماز جمعه را اقامه خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.