سرهنگ حسین بشری، معاون اجتماعی پلیس استان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: یکی از مواردی که در حوزه جرائم سایبری اتفاق می افتد، فعالیت هکرها برای دستیابی به اطلاعات افراد به خصوص تصاویر و فیلم های خصوصی کاربران است.

اینترنت‌هایی که به صورت عمومی و رایگان در مکان ها و مراکز عمومی و بدون رمز و ثبت مشخصات استفاده کنندگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد به هیج عنوان قابل اعتماد نیستند و این امکان وجود دارد در صورت استفاده، اطلاعات افراد به سرقت برود.

کاربران عزیز حتی‌الامکان از اتصال گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به وای فای های رایگان خودداری کرده و در صورت استفاده از ذخیره تصاویر و فیلم های خصوصی بر روی سیستم های هوشمند خود، خودداری کنند.

سرهنگ بشری در ادامه در خصوص تردد موتورسواران در پیاده راهها نیز گفت: با توجه به حضور مردم و عابرین در بازار برای خرید ایام عید بعضا افراد معدودی قانون گریز با موتورسیکلت اقدام به تردد در پیاده رو مینمایند و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم میکنند، این در صورتی است که وفق قانون تردد موتور سواران در پیاده‌روها ممنوع اعلام شده است.

برابر ماده ۲۰ در صورتی که موتورسواری از پیاده‌روها تردد کند علاوه بر اینکه ۶۵۰ هزار ریال جریمه خواهد شد، به مدت یک هفته و در صورت تکرار در دفعات بعدی به مدت یک ماه موتورسیکلت توقیف و برای راکب ۵ نمره منفی در سابقه گواهینامه آنها درج خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.