برخورد غیرمحترمانه و شبیه به بازجویی سیدمرتضی فاطمی با جمشید مشایخی، بازیگر باسابقه سینما و تئاتر در برنامه «اختیاریه» که شامگاه سه‌شنبه ۱۴ اسفند از شبکه پنج سیما پخش شد، در فضای مجازی و رسانه‌ها بازخوردهای زیادی داشت و مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به واکنش پرویز پرستویی و بهنوش طباطبایی اشاره کرد.

یک شب پس از پخش آن برنامه، جمشید مشایخی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در این باره به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: «من همیشه از خانم‌ها دفاع کرده‌ام، گفته‌ام زنان خالق هستند و مردان خالق نیستند. یکی از برتری‌هایی که خانم‌ها نسبت به آقایان دارند، همین خالق بودن است که بسیار اهمیت دارد.»

او ادامه داد: «همانطور که بارها عنوان کردم اهل دل هستم و سیاست‌مدار نیستم، به آقای روحانی هم که رای دادم، دلی بود. در آن برنامه از من سوال شد که بعدها نیز رای می‌دهی؟ پاسخ دادم نه چون نمی‌دانم که چه کسی می‌خواهد انتخاب شود، من باید او را دوست داشته باشم تا به او رای بدهم.»

این بازیگر پیشکسوت گفت: «از اینکه نقشه بکشند تا کسی را ضایع کنند خیلی بدم می‌آید، در مورد یک بازیگر توانایی که توهین کرده بود، اعتراض کردم. دیشب در برنامه کاری کردند که من کوچک شوم و عذرخواهی کنم.»

مشایخی با اشاره به کسالتی که این روزها دارد، افزود: «می‌دانید که من بیمار هستم و آقای شهردار لطف کردند و به عیادت من آمدند و سپس از تلویزیون آمدند گفتند ما برنامه‌ای داریم و خیلی برای‌مان مهم است که شما در آن شرکت کنید، با اینکه توان نداشتم، من را بردند. در شبکه پنج، در اتاقی خیلی منتظر ماندیم تا ما را برای حضور روی آنتن صدا کنند. فرض کنید یک آدم بیمار که این مدت منتظر مانده و خسته شده باید چه کند؟ شما به جای من.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.