عبدالعباس زبیدی نیا ، رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: زندانی بنام ج. ک. در تابستان ۱۳۸۲ به اتهام قتل عمد به موجب حکم صادره از دادگاه کیفری محکوم به قصاص شد و حکم صادره از سوی دیوانعالی کشور نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد.

وی افزود: این زندانی که در انتظار اجرای حکم قصاص بود، پس از درخواست خانواده‌ی وی به شورا‌ی حل اختلاف ویژه عشایر جهت تلاش برای اصلاح ذات البین و جلب رضایت اولیاء دم، تعدادی از اعضاء شورا‌های حل اختلاف استان، دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری و جلب رضایت از شکات و همچنین برای تحقق رسالت ذاتی شورای حل اختلاف که ایجاد صلح و سازش است و بلافاصله اقدامات لازم در خصوص فراهم کردن زمینه دریافت رضایت از اولیای دم و آزادی این زندانی انجام دادند.

زبیدی نیا بیان داشت: خوشبختانه تلاش و کوشش و پیگیری‌های شبانه‌روزی این عزیزان نتیجه داد و اولیاء دم با گذشت از حق شرعی و قانونی خود از خون فرزند خود گذشتند و این زندانی محکوم به اعدام را مورد عفو قرار دادند؛ و خانواده مقتول با حضور در یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی اهواز و اعلام رضایت،  پس از تحمل ۱۵ سال حبس، از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان عنوان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ صلح وسازش از مهمترین و مؤثرترین اهداف شورای حل اختلاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم در جامعه می‌باشد که انصافاً اعضاء شورای حل اختلاف نقش سازنده و مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم داشتند و لازم است مورد تقدیر و حمایت بیشتری قرار بگیرند.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های ارزشمند اعضاء شورای حل اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین در حل و فصل این پرونده  تشکر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.