عکاظ گزارش داد، مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی در افتتاحیه صدو پنجاه و یکمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه گفت که پارلمان عربی به دنبال ایجاد یک استراتژی یکپارچه عربی برای تعامل با جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی و اشغال جزایر سه گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی) از سوی ایران شد.

السلمی در ادامه با طرح ادعای حمایت ایران از گروهک‌های مسلح و شبه نظامیان در برخی کشورهای عربی گفت که ما این حمایت‌های ایران را محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح وثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند کنار بروند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در رابطه با ادعاهای اخیر و تکراری مقامات امارتی در رابطه با جزایر سه گانه بار دیگر تاکید کرده است: حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ موضوعی است که هیچ شک و تردیدی در مورد آن وجود ندارد و اینگونه تلاش‌ها و اقدامات نسنجیده و بی نتیجه، تأثیری بر حق حاکمیت کشورمان بر آنها نداشته و نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران هرگز ذره‌ای از حق حاکمیت تاریخی و قطعی خود بر این جزایر عقب نشینی نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.