النشره گزارش داد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد، اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به فکر ماجراجویی در غزه باشد، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و امکان دارد به ساقط شدن کامل او منجر شود.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که حماس برایش فرقی نمی‌کند چه کسی نخست وزیر اسرائیل شود چون تمامی رهبران اسرائیل خواهان ریختن خون فلسطینیان هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار کرد: حماس مثل دیگر شهروندان نابودی تمام احزاب اسرائیل را ترجیح می‌دهد و می‌خواهد اشغالگران برای همیشه بروند.

وی افزود: ما راهکارهای ترجیحی در ترکیب داخلی اسرائیل نداریم چراکه تمامی احزاب بر برنامه‌هایی تکیه دارند که هیچ فرقی در مسائل اساسی این برنامه‌ها وجود ندارد و ما از ماجراجویی‌های نتنیاهو در غزه نمی‌ترسیم و ما در نهایت هوشیاری به سر می‌بریم و چشمان مقاومت باز است.

در این راستا محافل سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به تنش احتمالی به خاطر رخدادهای امنیتی در مرزهای شرقی و شمالی نوار غزه به ویژه در سایه پافشاری جنبش حماس و گروه‌های فلسطینی به دستیابی به تفاهماتی در زمینه برقراری آرامش که این گروه‌ها می‌گویند که اسرائیل اجرای آن را به تعویق می‌اندازد، هشدار دادند.

در همین راستا، رونی دنیل، تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل دستورات نظامی به تمامی یگان‌های ارتش صادر کرده است که در سطح بالایی از حالت آماده باش قرار بگیرند.

دنیل تصریح کرد: دلایلی که باعث شد کوخاوی این دستورات نظامی را صادر کند، ترس واقعی از  آغاز تنش در نوار غزه در سایه پافشاری گروه‌های فلسطینی به ادامه فعالیت‌هایشان و نیز شرایط انسانی‌ بوده که غزه شاهد آن است.

شبکه عبری‌ زبان "کان" نیز پیشتر از تحرکات و تلاش‌های بی‌وقفه برخی طرف‌ها برای آرام سازی مرزهای شرقی و شمالی نوار غزه خبر داده بود.

این شبکه اسرائیلی اعلام کرد که هیئتی مصری به منظور دیدار با مسؤولان جنبش حماس جهت دستیابی به توافق آتش‌بس احتمالا وارد غزه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.