حجت‌الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تحرکات انتخاباتی گروه‎های جدید در بدنه اصولگرایان که معتقدند باید به دور از تشکل‎های سنتی  همچون جامعه روحانیت مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت خود را انجام دهند، اظهارکرد: هرگونه فعالیتی در راستای تحقق ارزش‎های انقلاب اسلامی صورت گیرد کسی مانع آن نیست، بنابراین هرکسی به هرنامی می‎تواند در بدنه اصولگرایان فعالیت کند.

وی افزود: آنچه ما را به توفیق و موفقیت می‎رساند که ۴۰ سال آن را امتحان کردیم وحدت است و اگر قرار باشد این نوع نامگذاری‌ها و جدا شدن‌ها دربدنه اصولگرایان موجب تفرقه باشد این یک خطر است و خواسته دشمن است از این رو باید این حرکات به وحدت تبدیل شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اینکه ما بگوییم فلانی و یا دیگری را قبول نداریم و خودمان را تنها قبول داریم قابل قبول نیست و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نمی‎توان سابقه گروه‎هایی را که ۴۰ سال در کشور فعالیت داشتند کتمان کرد و بگوییم شما را قبول نداریم.

سالک با اشاره به اینکه آنچه رمز موفقیت یک جریان سیاسی است با وحدت میسر می‎شود ،خاطرنشان کرد: بنده دقیقا اطلاع ندارم که نواصولگرایان از چه طیفی هستند و چه کسانی هستند اما جامعه روحانیت مبارز با تمامی جریانات اصولگرا جلسات متعددی گذاشته شده است و توانستیم به نقاط مشترک نیز در این راستا دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به اینکه اصولگرایان چه تدبیری را برای جلوگیری از شکست و ایجاد وحدت در انتخابات آینده اتخاذ خواهند کرد، گفت: آنچه مهم است تبیین وضعیت موجود و تلاش برای حفظ وحدت است از این رو ما باید در جهت اطلاع‎رسانی مستند به تمام کسانی که می‎خواهند در عرصه انتخابات وارد عمل شوند اقدام کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره اینکه آیا اصولگرایان با جبهه پایداری برای انتخابات آینده همکاری خواهند داشت، اظهارکرد: جلسات خود را با این گروه نیز آغاز کردیم از این رو قطعا در صورت رسیدن به جمع‎بندی در موعد مقرر درباره نتایج این جلسات مشخص می شود و راهبردهای تبین شده را اعلام خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.