تارنمای خبری «گیو می اسپورت» روز یکشنبه در گزارشی نوشت: «سرخیو راموس» و جنجال را به راحتی می توان ۲ واژه مترادف دانست.

دیدن نام راموس روی صفحه نخست روزنامه ها پس از ال کلاسیکو به عنوان بازی که اغلب «آن روی ناملایم تر» مدافع کهکشانی ها را رو می کند، امری اجتناب ناپذیر است.

آبی اناری ها در دومین ال کلاسیکویی که در عرض ۷۲ ساعت برگزار شد در نهایت موفق شدند با تک گل «ایوان راکیتیچ» یک بر صفر در سانتیاگو برنابئو مادریدی ها را شکست دهند اما ضربه آرنج راموس به «لیونل مسی» پس از اتمام نیمه نخست به سرعت سوژه داغ بازی تبدیل شد.

هواداران اغلب به دیدن مسی در حال سرشاخ شدن با بازیکنان حریف عادت ندارند اما این دقیقا همان اتفاقی بود که در جریان درگیری حین بازی راموس و کاپیتان آبی اناری ها رخ داد؛ در واقع این اتفاق زمانی افتاد که راموس تصمیم گرفت پس از تکل روی پای مسی یک آرنج هم به سمت وی پرتاب کند.

در این بین، گزارش هایی نیز وجود دارد که حاکی از آن است که «کلمنت لنگله» و «مارک آندره تراشتگن» در نیمه دوم بازی انتقام این حرکت را در چند برخورد از راموس گرفتند.

با این حال، عمدی بودن یا نبودن این اتفاق همچنان بحث جنجالی محافل فوتبالی است اما بی شک این نخستین بازی نیست که راموس و مسی در جریان بازی یقه به یقه می شوند اگرچه جای تعجبی هم ندارد که بدانیم تقریبا در بیشتر موارد این کاپیتان رئالی ها است که جرقه تنش را می زند.

راموس به واسطه استفاده از «هنرهای سیاه» فوتبال برای برتری جستن از حریفان شهرتی برای خود دست و پا کرده است اما در تقابل با مسی ظاهرا این موضوع دیگر سوژه اصلی نیست و تنش های آنان به شکلی مستقیم دنبال می شود.

در نتیجه انتشار کلیپی از برخوردهای گذشته راموس و فوق ستاره کاتالان ها موضوعی اجتناب ناپذیر به شمار می آید.

ویدئو هایی که در آنها به وضوح می توان دید که راموس با بهره بردن از یک دوجین تاکتیک های پلید و غیر ورزشی سعی در متوقف کردن حریفان دارد و در بیشتر موارد هم به هدف خود رسیده است؛ تاکتیک هایی که در راس آنها تکل هایی قرار دارد که پس از زده شدن صدای برخورد استخوان های طرفین را به وضوح می توان شنید.

راموس بدون شک یکی از برجسته ترین مدافعان فوتبال دنیا است؛ ویدئوهای منتشر شده به خوبی روی آمیخته با خشونت وی را نمایان می کند اما در اینکه او حریف قدرتمندی در دوران فوتبال مسی محسوب می شود، هیچ تردیدی نیست.

با این حال اگر آرنج و شانه ها و دست و ضربات بالا تنه را فاکتور بگیریم، باز هم تکل هایی از طرف راموس سر زده است که به اندازه ای خطرناک بوده که تعدد کارت های زرد و قرمز دوران فوتبالی وی را توجیه می کند.

«خوزه مورینیو» سرمربی اسبق رئال مادرید در مصاحبه ای با «بی این اسپورتس» در این خصوص اظهار داشت: به نظرم افعال سرخیو راموس به احتمال زیاد از بازیکنی سر می زند که به خوبی می داند که نتیجه بازی باید عوض شود و به احتمال فراوان او به قصد ایجاد جوی متفاوت در نیمه دوم چنین کارهایی را انجام می دهد چرا که نیمه نخست بازی شب گذشته کاملا آرام بود و ظاهرا این موضوع راموس را اذیت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.