«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران گفت که  افرادی در کنگره هستند که از آمریکا متنفر هستند و اگر بخواهیم می‌توانیم نام آنها را اعلام کنیم.

ترامپ در بخشی از سخنانش به جنگ در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: امروز یا فردا حکومت داعش به صورت 100 درصد برچیده خواهد شد اما برخی از نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: ما 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم اما نمی‌توانیم با هواپیمای چراغ روشن (در خاورمیانه) فرود آییم.

اشاره ترامپ به سفر مخفیانه‌اش به عراق بود که مجبور شد به صورت غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده به این کشور سفر کند و هواپیمای وی به صورت چراغ خاموش در پایگاه نظامیان آمریکایی در استان الانبار فرود آمد.

دونالد ترامپ در خصوص استفاده از قانون شرایط فوق‌العاده برای اجرای طرحش مبنی بر کشیدن دیوار در مرز با مکزیک گفت، برخی نگران این هستند که اگر ما این کار را بکنیم، در آینده دموکرات‌ها نیز بر اساس سابقه موجود، از این روش برای آنچه ما دوست نداریم استفاده می‌کنند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، آن است که کاری کنید من دوباره رئیس‌جمهور شوم!

ساخت دیوار در مرز مکزیک به بهانه مقابله با ورود پناهجویان و مهاجرین غیرقانونی یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود. او در آن زمان تأکید می‌کرد که مکزیک باید پول ساخت این دیوار را بپردازد، اما با رد این درخواست از سوی دولت مکزیک، ترامپ اکنون نمایندگان کنگره را برای تخصیص بودجه به این پروژه تحت فشار قرار داده و با امتناع مجلس نمایندگان آمریکا برای تامین بودجه درخواستی ترامپ برای ساخت این دیوار، وی قصد دارد با اعلام حالت فوق‌العاده بودجه مورد نیاز را تامین کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.