امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت دفاع مبنی بر محقق شدن بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: وقتی به اقدام‌های صورت گرفته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که گام دوم را شروع کرده‌ایم. الحمدالله حوزه دفاع در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز بوده است و جهت ما در همین جهت است و به گام دوم انقلاب امیدواریم.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: در وزارت دفاع در همین چهارچوب اخلاق و معنویت که رهبر انقلاب در بیانیه خود اشاره کردند حرکت می‌کنیم و حوزه های علم و پژوهش را توسعه می‌دهیم و با تمام قوا حرکت می‌کنیم.

حاتمی تصریح کرد: زاویه‌ای در برنامه‌های وزارت دفاع نسبت به بیانیه بسیار مهم رهبر انقلاب ندیدم و حتماً با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب بار دیگر برنامه‌های خود را مرور می‌کنیم و برنامه های دفاعی را طبق بیانیه رهبری بازنگری می کنیم.

وی همچنین در خصوص جوان گرایی و میدان دادن به جوانان، عنوان کرد: وضعیت نیروهای مسلح ایجاب می کند که بیشترین استفاده را از نیروهای جوان کشور داشته باشند.

وزیر دفاع یادآور شد: ورود جوانان به نیروهای مسلح، ۱۸ سالگی و به همین تناسب خروج آنها در ۴۸ سالگی است، به نحوی که در دوره جوانی در نیروهای مسلح خدمت می کنند.

حاتمی در پایان گفت: در قوانین و مقررات این امکان را داریم که جوانان را که خاص تر هستند در مشاغل تخصصی و طراحی در صنایع دفاعی به کار گیری کنیم و مسیر نیروهای مسلح جوانگرایی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.