به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چندین تن از قانونگذاران آمریکایی روز چهارشنبه لایحه‌ای را به مجلس نمایندگان تقدیم کردند که مدیر اطلاعات ملی آمریکا را ملزم می‌سازد تا اطلاعات مربوط به اموال و همچنین ثروت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در چهارچوب گزارشی به کنگره تقدیم کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: این ابتکار عمل به هیچ عنوان جدی گرفته نمی‌شود. این لایحه تنها یکی دیگر از اقدامات مربوط به روسیه هراسی است که ما یاد گرفته‌ایم آنها را جدی نگیریم.

در چهارچوب سیاست اعمال تحریم که واشنگتن علیه مسکو دنبال می‌کند برخی نمایندگان آمریکایی لایحه‌ای را ارائه کردند که موسوم به "شفافیت درباره ولادیمیر پوتین" است. این لایحه را یک عضو حزب جمهوریخواه و یک عضو حزب دموکرات ارائه داده‌اند.

طبق این لایحه، اطلاعات آمریکا گزارشی مفصل از دارایی‌ها، منابع درآمدی، حساب‌های بانکی و دیگر منافع تجاری و املاک پوتین را به کنگره ارائه خواهد کرد.

تدوین این طرح در چهارچوب اتهاماتی است که علیه روسیه در خصوص هدف گرفتن دموکراسی آمریکا از جمله مداخله در انتخابات آمریکا مطرح می‌شود که روسیه نیز همواره رد کرده است.

این گام در راستای سیاست خصمانه واشنگتن علیه مسکو است و همزمان با لایحه دیگری است که کنگره در زمینه اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به خصوص علیه بخش‌های اقتصادی، انرژی و بانک در دست بررسی دارد.

کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه گزارش مالی در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد که در جریان آن درآمدهای شرکت کنندگان در انتخابات اخیر روسیه از جمله پوتین را شفاف سازی می‌کرد.

کمیسیون اعلام کرد، درآمد پوتین بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ ، ۳۸.۵ میلیون روبل بوده، او ۱۳.۸ میلیون روبل در ۱۳ حساب بانکی و ۲۳۰ سهم نیز در بانک سنت پترزبورگ دارد.

در زمینه اموال پوتین نیز گفته شده بود، او یک دستگاه آپارتمان به مساحت ۷۷ متر مربعه در پترزبورگ و پارکینگی به مساحت ۱۸ متر مربع دارد در عین حال از یک آپارتمان دولتی به مساحت ۱۵۳.۷ متر مورد استفاده شخصی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.