جمعی از فعالان آمریکایی صلح طلب و ضد جنگ با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس با تأکید بر نیاز ضروری جهان به صلح و امنیت گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران کمک به تحقق صلح، ثبات و امنیت در جهان است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل ضمن اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی در بر هم زدن صلح و امنیت در منطقه، بر نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران اجازه نداد که تروریست‌ها در منطقه حاکم شوند و صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره بیاندازند. تصور کنید که اگر امروز داعش در منطقه ما حاکم بود، جهان چه چهره وحشتناکی داشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست‌های غلط کاخ سفید و برخی متحدانش در منطقه خاطر نشان کرد: شهادت و کشته شدن بی از نیم میلیون از مردم سوریه و وارد آمدن بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار خسارات مادی به سوریه، تنها نتیجه یکی از این سیاست های غلط سیاستمداران آمریکا و متحدین کور آنها در منطقه است.

وی افزود: جهان از سیاست‌های غلط کاخ سفید رنج می برد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در این دیدار ضمن اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی به سوالات حاضران پاسخ داد و از تلاش آنها در مخالفت با جنگ، خشونت و افراط گرایی و کمک به تحقق صلح، ثبات و امنیت در جهان تقدیر کرد.

برخی از حاضران از سیاست های نادرست جهانی و منطقه‌ای در ترویج جنگ و خشونت در عراق، سوریه، یمن، لیبی و ... به شدت انتقاد کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.