برخلاف روزهای ابتدایی این هفته که شاخص‌های بورس اوراق بهادار تهران با رشد فزاینده‌ای روبرو شد و گروه‌های زیادی شاهد صف‌های خرید طولانی بودند، امروز ورق برگشت و بسیاری از سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند؛ به طوری که در نهایت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۰۸۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۴ هزار و ۷۱۱ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۸۴ واحد کاهش رقم ۳۰ هزار و ۳۱۸ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول شناور با ۲۳۵۴ واحد کاهش تا رقم ۱۸۴ هزار و ۸۴ واحدی پایین رفت.

شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۱۸۰۷ و ۲۸۵۳ واحد کاهش یافت. با این‌که فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای هفته با رشد قیمت مواجه شد و در صدر نمادهای افزایش دهنده شاخص قرار داشت، امروز در حرکتی متفاوت در صدر نمادهای کاهنده شاخص قرار گرفت.

همچنین ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز وضعیت مشابهی با فولاد مبارکه اصفهان دارد به طوری که هر کدام از این سه نماد به ترتیب ۱۵۹، ۱۱۲ و ۸۹ واحد شاخص‌های بازار را کاهش دادند.

پالایشی‌ها نیز امروز تأثیر بسزایی در کاهش شاخص بازار داشتند به طوری که پالایش نفت اصفهان با ۱۶۲ واحد تأثیر، سعی کرد شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کند.

پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین نیز هر کدام به ترتیب ۱۳۰، ۱۲۱ و ۱۰۰ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قیمت سهم‌ها یکدست کاهش پیدا کرد و تابلوی معاملات این گروه قرمزرنگ شد. در گروه فلزات اساسی برخلاف روز گذشته قیمت‌ها روند کاهشی را دنبال کردند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات قیمت بیشتر سهم‌ها با کاهش حدود ۲.۵ درصدی مواجه شد و تعداد اندکی سود را تجربه کردند. در این گروه ارزش معاملات به نزدیک ۳۴ میلیارد تومان رسید.

کانه‌های فلزی نیز امروز افت قیمت را تجربه کردند هرچند که دوقلوهای سنگ معدنی گل‌گهر و چادرملو در روزهای گذشته با صف‌های خرید مواجه بودند امروز با کاهش روبه‌رو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۵۴۸ هزار تومان رسید و حجم معاملات تا رقم دو میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت. تعداد معاملات این بازار به عدد ۱۵۸ هزار و ۳۸۲ رسید.

آیفکس نیز با ۳.۲ واحد کاهش روبه‌رو شد و تا رقم ۲۱۶۸ واحدی پایین آمد. ارزش معاملات فرا بورس ایران تا رقم ۴۱۱ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات این بازار رقم ۸۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.