سرهنگ کارآگاه داوود فرد جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت دو نفر متهم پرونده سرقت به شیوه بی هوشی از یکی از طلا فروشی‌های خیابان پیروزی تهران خبر داد که یکی از متهمان اصلی آن با نوشتن آرزوهای خود در دفترچه خاطراتش، انگیزه خود را خریدن خانه، باغ و چند باب مغازه عنوان کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری نفر سوم که متهم اصلی این پرونده می باشد ادامه دارد، گفت: از دو متهم دستگیر شده حدود ۴ کیلو گرم طلا ی سرقتی کشف شد.

در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: اواسط بهمن ماه سال جاری خبری مبنی بر سرقت از یک طلا فروشی در خیابان پیروزی تهران از طریق سامانه ۱۱۰ پلیسی به ماموران کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام شد.

با توجه به حساسیت موضوع سرقت، که در آن متهمان با شیوه بی هوش کردن مالباخته اقدام به سرقت اموال اش کرده بودند، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان موضوع قرار گرفتند و سریعا برای انجام تحقیقات در این زمینه به محل اعزام شدند. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد مغازه طلا فروشی فاقد دوربینهای مداربسته و سیستم های امنیتی از جمله آژیر و قفل برقی بوده است که در نتیجه هیچ سرنخی از متهمان نیز در محل سرقت به جای نمانده بود.

از مالباخته تحقیقات صورت گرفت که وی مدعی شد: در مغازه حضور داشته که یکی از دوستان پسرم به همراه فرد دیگری که وی را دوست خود معرفی می کرد برای دعوت من به مراسم عروسی برادرش به مغازه مراجعه کرده است و عنوان داشت قصد خرید مقادیری طلا برای این مراسم را دارد که در ادامه بنده گاو صندوق را باز کردم و تعدادی نمونه کار نشانش دادم اما وی از من نمونه کار های دیگر خواست که حین رفتن به سمت گاو صندوق، دوستش با دستمال آغشته به مواد بی هوشی مجرای تنفسی مرا از پشت گرفت که در نتیجه بی هوش شدم و حدود یک ساعت بعد از آن که به هوش آمدم، متوجه شدم همه طلاهای موجود در مغازه ام به مقدار ۳۰ کیلو گرم طلا و جواهر توسط سارقان به سرقت رفته است.

شاکی در ادامه عنوان داشت یک نفر دیگر نیز در بیرون از مغازه به عنوان زاغ زن حضور داشته و بعد از به هوش آمدن متوجه شده است که متهمان با استفاده از خودروی ریو اش اقدام به متواری شدن از محل شده اند.

در تحقیقات میدانی انجام شده مشخص شد هیچ گونه سر نخی از متهمان در صحنه نمانده است که با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده فنی و پیچیده پلیسی در رابطه با شناسایی متهمان انجام شد و با هماهنگی های انجام شده با مقام قضائی محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، دو تن از متهمان که ساکن خیابان ابوذر تهران بودند، شناسایی و در مخفیگاه خود طی عملیاتی بازداشت شدند که در همان محل، بخشی از اموال سرقتی نیز کشف و ضبط و به همراه متهمان به بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.

متهم اصلی پرونده، به هویت سعید عنوان داشت که سردسته باند که همچنان متواری و تحقیقات برای بازداشت وی نیز در جریان است این نقشه را طراحی کرده و در ادامه مدعی شد با توجه به شناختی که از مغازه مذکور داشته مرتکب چنین سرقتی شده است.

همچنین در تجسس مخفیگاه متهمان، یک دفترچه خاطرات به دست آمد که در متن این دفترچه آرزوهای متهم مبنی بر خرید چند مغازه، منزل و باغ در مناطق مختلف تهران نیز درج شده بود و حتی متهم قصد پرداخت بدهی های خود را با استفاده از طلاهای سرقتی نیز داشت که در قسمتی دیگر از دفترچه نیز، از قسمت کردن طلاها نیز صحبت به میان آمده بود.

در ادامه متهم دیگر نیز مورد بازجویی قرار گرفت که مشخص شد وی به عنوان زاغ زن در آن روز بیرون از مغازه حضور داشته و مراقب بوده که در آن ساعت از روز کسی به مغازه نرود.

در انتها سرهنگ کارآگاه داوود فرد، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت: با توجه به شلوغی شب عید به کسبه محترم و علی الخصوص طلافروشی ها پیشنهاد می شود که سیستم های امنیتی خود را بروز کرده و حتما در محل دوربین های مداربسته داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این پرونده ما شاهد این هستیم که صاحب مغازه در ساعتی از روز اقدام به باز کردن مغازه خود برای فروش طلاجات کرده که برای این صنف جزو ساعات پرخطر محسوب می شود و شایان ذکر است که حتی مغازه دار از این هم پا را فراتر گذاشته و متهمان را برای نشان دادن نمونه کار به پشت پیشخوان مغازه اش دعوت کرده است که با توجه به پیش آمدن چنین موضوعاتی، ریسک مورد سرقت قرار گرفتن مغازه دار نیز بالا رفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.