نور محمد خولوف، سفیر مسکو در دوحه در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم خاطرنشان کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به زودی به قطر سفر خواهد کرد و هماهنگی بالایی میان دو کشور جهت مقدمه‌چینی برای این سفر که زمانش مشخص نیست، وجود دارد.

وی در ادامه افزود که پوتین با مسئولان قطری در  جریان این سفر در خصوص روابط دوجانبه، تحولات بحران یمن، فرصت‌های دستیابی قطر به سامانه موشکی "اس ۴۰۰" روسیه گفتگو خواهد کرد.

در این سفر دو طرف روسی و قطری همچنین به بررسی موضع مسکو در قبال بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با دوحه و هماهنگی میان دو کشور در بازارهای جهانی گاز و نیز  همکاری میان آن‌ها در برگزاری مسابقات ۲۰۲۲ خواهند پرداخت.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در ژوئیه گذشته به مسکو سفر کرده بود و با رئیس جمهوری روسیه درخصوص وضعیت خاورمیانه و راه‌های حل بحران خلیج فارس به بحث و تبادل‌نظر پرداخته بود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و با طرح ادعای "حمایت دوحه از تروریسم"، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند.

در مقابل دوحه نیز این اتهام را رد و این چهار کشور عربی را به تلاش برای إعمال نفوذ بر تصمیمات ملی این کشور متهم کرده است. کویت نیز از آغاز بحران نقش میانجی را ایفا کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.