تیم تحت هدایت «برانکو ایوانکوویچ» که امروز در هفته نوزدهم لیگ برتر باشگاه های ایران به میهمانی تیم انتهای جدولی نفت مسجدسلیمان می رود، برای ماندن در جمع مدعیان باید با سه امتیاز به تهران بازگردد.

در زمان فعلی سرخپوشان پایتخت با کمبود بازیکن در خط دفاعی مواجه شده اند، چراکه «سیدجلال حسینی» و «شجاع خلیل زاده» به دلیل آسیب دیدگی در این دیدار و حتی چند رقابت آینده غایب خواهند بود تا دیوار دفاعی پرسپولیس، مهره قابل اعتمادی نداشته باشد.

از سوی دیگر «محسن ربیع خواه» دیگر مهره تدافعی برانکو که توانایی بازی در دفاع را دارد در اردوی قطر مصدوم شد و هنوز شرایط بازی را پیدا نکرده است. همچنین، «حسین ماهینی» در شهرآورد پایتخت و «محمد انصاری» در فینال آسیا، دچار پارگی رباط صلیبی شده اند و این فصل را از دست داده اند.

سرمربی پرسپولیس در نیم فصل و پس از آنکه ۲ مهره اصلی خط دفاعی را از دست داد، جذب مدافعان کاربلد را در اولویت قرار داد که در این بین تنها «محمد نادری» جوان جذب شد.

در فهرستی که برانکو در اختیار مدیران باشگاه قرار داد، نام پنج بازیکن قرار داشت که علاوه بر نادری، تنها «ماریو بودیمیر» مهاجم اهل کرواسی جدب شد تا پرونده نقل و انتقالاتی نیم فصل مدافع عنوان قهرمانی بدون آنکه جایگزین های مناسب در خط دفاعی جذب شوند، بسته شد.

باشگاه پرسپولیس که در زمان مدیریت «حمیدرضا گرشاسبی»، بازیکنانی چون مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و سعید کریمی را جذب کرده بود در نیم فصل دوم بودیمیر و نادری را به ترکیب اضافه کرد.

اکنون امروز برانکو برای دیدار با نفت مسجدسلیمان تنها محمد نادری را به عنوان مدافع تخصصی در اختیار دارد و باید از کمال کامیابی نیا در پست دفاع وسط بازی بگیرد. موضوعی که ممکن است برای تیم برانکو مشکل ساز شود.

در حالی که پرسپولیس در حساسترین مقطع فصل است و دیدارهای مهم لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد، خط دفاعی می تواند پاشنه آشیل فینالیست لیگ قهرمانان آسیا باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.