علی دایی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش با تراکتورسازی اظهار کرد: نمی‌توانم راجع به بازی چیزی بگویم چون چهار روز است که تمرین نکرده‌ایم. نمی‌توانم راجع به تیم خودم چیزی بگویم. البته راجع به تراکتور می‌توانم بگویم که تیم پرطرفدار و ریشه‌داری است. فکر کنم کل آذربایجان آن را دوست داشته باشند. امسال هم هزینه زیادی کرده و بازیکنان خوب خارجی و داخلی آورده است و برای آسیایی شدن می‌جنگد. با این که ما تمرین نکردیم، تیم ما هر کاری از دستش بر بیاید برای پیروزی انجام می‌دهد.

او درباره مشکلات تیمش گفت: ابتدا باید از بازیکنانم تشکر کنم. با دست خالی عالی بازی کرده‌اند. بازی با الریان تنها باری بود که من ناراحت نشدم چون بازیکنان با تمام توان بازی کردند. در دقیقه ۸۵ توپمان به تیر خورد و در ادامه دو گل دریافت کردیم. این طبیعت فوتبال است. باید ببینیم چطور رفتیم و برگشتیم. در ۲۵ سالی که در فوتبال هستم، تنها باری بود که تا یک ساعت قبل از پرواز، پول آژانس هواپیمایی واریز نشده بود. شاید خنده‌دار باشد ولی یک دلار هم به بازیکنان داده نشد. مگر می‌شود؟ باید مقایسه کنیم و ببینیم که ما چطور رفتیم و چطور بازی کردیم. باز هم به غیرت بازیکنان!

دایی ادامه داد: بازیکن جوانی که با ما سفر آمده، نمی‌توانست دو شکلات ۲۰ دلاری بخرد. تا زمانی که مشکلات حل شود، تمرین نمی‌کنیم اما هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست. درویش هم که دید کاری از دستش برنمی‌آید، استعفا داد. باشگاه جزئی از خانواده سایپاست اما برخلاف افکار عمومی، خیلی وقت است که کارخانه ما را تنها گذاشته است.

سرمربی سایپا درباره حضور در باشگاه‌هایی با مشکل مالی گفت: دلیلش سیستم نادرستی است که در ادارات و ارگان‌ها برقرار است. ما هزار بار گفتیم که از تیم‌هایی که در لیگ برتر، یک و دو شرکت می‌کنند، تضمین لازم گرفته شود. وقتی تضمین گرفته نمی‌شود، این اتفاقات رخ می‌دهد. در اثر ندانم‌کاری، کلی از تیم‌ها نابود شده است. مشکل از مدیریت کل است. فوتبال دیده می‌شود اما خیلی جاها که دیده نمی‌شود هم این مشکلات وجود دارد.

دایی درباره صحبت‌های درویش مبنی بر این که تمام زحمات باشگاه بر دوش علی دایی است، گفت: این لطف درویش بوده وگرنه ببخشید، یک نفر به تنهایی نمی‌تواند کاری کند. یک دست تا به حال صدا داشته است؟ اگر دو دست باشد، صدا می‌دهد. ما یک کار گروهی انجام می‌دهیم. اگر ورزشکار انفرادی بودم، می‌دانستم خودم هستم و خودم. باشگاه بیش از ۸۰ نفر کارمند دارد. خنده‌ام می‌گیرد چون در این مدت، هر کسی آمده افراد خودش را آورده است. نمی‌شود که یک باشگاهی مانند سایپا در یک سال و نیم، پنج مدیرعامل عوض کند.

او افزود: من یک نمونه کوچک می‌گویم. باشگاه سایپا بالای ۸۰ نفر کارمند دارد، چند ورزشکار دارد؟ شاید برای هر دو نفر یک کارمند دارد. باشگاه را می‌توان با پنج نفر هم اداره کرد. من در همه دنیا بودم و می‌دانم چطور می‌توان اداره کرد. شاید برخی ناراحت شوند اما همین کارخانه سایپا، ۵۰۰۰ نفر کارمند اضافه دارد. مگر می‌شود یک ربع سایت را باز می‌کند، چند صد میلیارد خرید شود ولی نمی‌تواند دو میلیارد پول به باشگاه بدهد. یک ماه دیگر باید ۲۰ درصد بازیکنان را بدهد. در این شرایط آقای درویش مگر می‌تواند کاری کند؟ در شرایطی که بالای دستش کاری نمی‌کند، این کار را کرد. متأسفانه همه این مشکلات، پدر تیم ما را درآورده است.

او درباره برنامه‌ریزی سازمان لیگ بیان کرد: من که نمی‌توانم راجع به این مسائل صحبت کنم. آن‌ها باید در یک تاریخ بازی‌ها را تمام کنند. ما این همه زمان داریم ولی فشرده بازی‌ها را تنظیم می‌کنند. اگر فشرده می‌خواهند برگزار کنند، باید موضوعات مختلف، مانند داوری را کنترل کنند. اگر در این فشار با دو سوت حقمان هم ضایع شود، درست نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.