مقام معظم رهبری با صدور بیانیه ای در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در نگاهی جامع و آسیب شناسانه ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب طی چهل سال گذشته، در نگاهی واقع بینانه به تشریح نقاط ضعف موجود همچون فساد، کاستی‌های اقتصادی، مسئله عدالت و ... پرداختند و خطاب به جوانان و نخبگان برای برداشتن گام دوم انقلاب توصیه هایی مطرح کردند.

سید مصطفی میرسلیم درباره نحوه عملیاتی شدن بیانیه رهبر معظم انقلاب توسط مسئولان و مردم به خبرآنلاین گفت: این بیانیه حاوی تحلیلی جامع از تحولات چهل سال گذشته و یادآور نقاط قوت و نیز خطاهایی است که در گام اول شاهد آن بوده ایم تا با تأمل درباره آنها بتوانیم نقشه راه پیشرفت واقع گرایانه خود را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه استفاده از نقاط قوت و تثبیت آنها باید سرلوحه اقدامات گام دوم قرار گیرد ضمن اینکه به طور هم زمان باید در کاهش و حذف عوامل و فرایندهایی که توأم با اشتباه و آلودگی و انحراف بوده کوشش کنیم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه ریشه‌یابی آنچه در گذشته رخ داده را بسیار مهم خواند و افزود: ما نباید از عواملی که در چهل سال گذشته اقداماتی برای تضعیف، ایجاد انحراف و دلسردی در جامعه انقلابی ما طراحی، سرمایه‌گذاری و اقدام کرده‌اند، غفلت کنیم.

میرسلیم با بیان اینکه بدخواهان داخلی و دشمنان خارجی باعث خسارات مالی و جانی گسترده به کشور شده‌اند، تصریح کرد: باید بدانیم که سازش با آنها جز نکبت نتیجه دیگری برای ما نخواهد داشت، این تجربه برای ما ارزان تمام نشده است. به علاوه باید قدردان کسانی باشیم که با ایمان، دانش، تجربه مفید، تلاش بی‌وقفه، ایثارگری و جانفشانی سنگر استقلال و آزادی ما را حفظ کرده‌اند؛ پیشرفت آینده ما در امتداد راهی است که آنها بر مبنای خودباوری و فعالیت مؤثر خود برای ما ترسیم کرده اند. آنها را باید الگوی خود قرار دهیم و موجبات تقویت‌شان را فراهم آوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه هیچ کس به ویژه مسئولان نباید فقط به احترام ظاهری به بیانیه و برخورد تشریفاتی با آن، چنان که در گذشته متأسفانه مرسوم بوده، بسنده کند، گفت: همگی باید در زمینه‌های مختلف برای خروج از محدودیت‌ها و تحریم‌ها و بن بست‌هایی که دشمنان می خواهند برایمان ایجاد کنند و نیز برای استقرار شالوده ای محکم به منظور تحقق پیشرفتی سازگار با آرمان‌ها و نیل به تمدن نوین ایران که متولد شده از انقلاب اسلامی است، سعی مستمر بنماییم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.