مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا بار دیگر در یک ویدئو تلاش کرده به سوالی که ادعا می‌شود از سوی یک کاربر ایرانی در توئیتر مطرح شده،  پاسخ دهد.

پمپئو در این ویدئو که در صفحه توئیتر فارسی وزارت امورخارجه آمریکا منتشر شده است، ادعا می‌کند که واشنگتن تلاش دارد مقامات جمهوری اسلامی و سازمان‌های ناقض حقوق بشر در ایران را به گونه‌ای تحریم کند که به مردم عادی صدمه‌ای نرسد.

وی در ادامه با ادعای اینکه مقامات ایرانی از حقوق مردم خود دفاع نمی‌کنند، مدعی شد که آمریکا با تحریم بیش از ۱۴۰ فرد و نهاد ایرانی سهم خود را برای محافظت از حقوق ایرانی‌ها ادا کرده است.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه ادعاهای مضحک خود گفت که آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها به گونه‌ای اعمال شود که به مردم عادی ایران صدمه‌ای نرسد، بلکه صرفاً مقامات جمهوری اسلامی را مجازات کند.

مقامات آمریکایی در حالی مدعی دفاع از حقوق مردم ایران هستند که تأثیر مستقیم تحریم‌های اقتصادی آمریکا روی مردم عادی کشورمان است و اگرچه واشنگتن ادعا می‌کند که دارو و کالاهای بشردوستانه را هدف این تحریم‌های خود قرار نداده اما به دلیل ترس بانک‌ها و شرکت‌های خارجی از زمان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران، تأمین این اقلام در ایران با مشکلات مواجه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.