هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خبر معرفی کلی کرافت برای انتصاب به عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل را در توئیتر منتشر کرده و نوشت: کلی کرافت کار برجسته‌ای در نمایندگی کردن کشور ما انجام داده و من تردیدی ندارم که تحت رهبری او در شغل جدیدش کشور ما نماینده خوبی در عالی‌ترین سطوح خواهد داشت.

او در انتهای توئتیش این انتصاب را به کلی کرافت و خانواده‌اش تبریک گفت. اخیراً یک سخنگوی میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا به پایگاه هیل گفت، مک‌کانل، کلی کرافت را برای این سمت به ترامپ توصیه کرده بود.

مک‌کانل نماینده جمهوری‌خواه سنا از ایالت کنتاکی است و کلی کرافت نیز اهل همین ایالت است.

او به همراه همسر میلیاردرش جو کرافت از حامیان سرشناس حزب جمهوری‌خواه در این ایالت محسوب می‌شوند.

مک‌کانل از معرفی کلی کرافت از سوی ترامپ برای سمت دیپلمات ارشد آمریکا در سازمان ملل استقبال کرد و گفت که از بابت توصیه کردن او برای این سمت به خود مفتخر است و او را یک گزینه‌ استثنایی برای این پست تعیین کننده توصیف کرد.

مک‌کانل در بیانیه‌ای گفت: کلی کرافت یک حامی قدرتمند منافع آمریکا است و نماینده‌ای قدرتمند برای کشور بزرگ ما در سازمان ملل خواهد بود. او سابقه زیادی در خدمت رسانی به ایالت و کشورش دارد و من اطمینان دارم او به شکل متمایز به این خدمت رسانی به عنوان صدای آمریکا در سازمان ملل و خطاب به جهانیان ادامه خواهد داد.

این در حالی است که تا پیش از کلی کرافت، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به عنوان گزینه انتصاب در سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل مطرح بود اما ناوئرت چند روز پیش اعلام کرد که به دلیل مشکلات خانوادگی این پست را رد می‌کند.

کلی کرافت در صورت تأیید از سوی سنا تبدیل به دومین سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل بعد از نیکی هیلی خواهد شد که سال گذشته میلادی استعفا داد.

ترامپ ماه دسامبر ناوئرت را برای جانشینی هیلی معرفی کرده بود.

کلی کرافت از اکتبر ۲۰۱۷ به عنوان سفیر آمریکا در کانادا مشغول به کار بوده است.

همچنین مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز از این انتصاب کلی کرافت استقبال کرد و گفت: کرافت یک حامی برجسته منافع اقتصادی و امنیت ملی آمریکا در کانادا بوده و شایستگی زیادی برای انجام همین کار در سازمان ملل دارد.

پامپئو در بیانیه خود اظهار داشت: من مشتاق به تأیید شدن او از سوی سنا و ادامه کارم با وی در سازمان ملل هستم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.