آسوشیتدپرس گزارش داد، وی با عبور از مرز زمینی ونزوئلا و کلمبیا، به میان مردمی رفت که برای شرکت در یک کنسرت موسیقی حضور یافته بودند.

این کنسرت خیریه روز جمعه با حمایت مالی «ریچارد برنسون» فعال تجاری و سرمایه‌گذار انگلیسی برگزار شد تا توجه‌ها را به وضع ونزوئلا جلب کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، گوایدو در حاشیه این رویداد با «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا نیز دیدار داشته است.

این در شرایطی است که دیوان عالی ونزوئلا ماه گذشته به درخواست دادستان کل این کشور، گوایدو را ممنوع‌الخروج و حساب‌های بانکی او را مسدود کرده بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وی با تکیه بر تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا، خود را رئیس جمهوری موقت این کشور نامید و مورد حمایت آمریکا و متحدانش در منطقه قرار گرفت.

ونزوئلا در ماه‌های گذشته با بحران‌های عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و همین موضوع، زمینه را برای سوء استفاده دولت‌های خارجی فراهم کرده است.

همزمان با انتشار گزارش‌هایی از درگیری پلیس و تظاهرات‌کننده‌ها در مرز‌های ونزوئلا، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد از طرف‌ها خواسته است که از هرگونه خشونت پرهیز کنند.

 

ونزوئلا سه گذرگاه مرزی با کلمبیا را بست

پس از خروج «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا از این کشور، دولت ونزوئلا اعلام کرد که سه گذرگاه کلیدی در مرز با کلمبیا را مسدود کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا شامگاه جمعه (به وقت محلی) با اعلام این خبر گفت که این اقدام دولت، با هدف مقابله با «تهدیدهای جدی» از جانب کلمبیا است.

بسته شدن بخشی از مرز ونزوئلا و کلمبیا، پس از آن صورت می‌گیرد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا با نقض حکم ممنوع‌الخروجی خود، برای شرکت در یک کنسرت وارد خاک کلمبیا شده بود.

این کنسرت روز جمعه با حمایت مالی «ریچارد برنسون» فعال تجاری و سرمایه‌گذار انگلیسی برگزار شد تا توجه‌ها را به وضعیت ونزوئلا جلب کرده و حمایت آمریکا و متحدانش از گوایدو را نشان دهد.

به نوشته رسانه‌ها، وی در حاشیه این رویداد با «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا نیز دیدار داشته است.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، کلمبیا را به پیروی از آمریکا و تلاش برای براندازی دولتش متهم می‌کند.

پیشتر «خورخه آرره آسا» وزیر امورخارجه ونزوئلا با انتقاد از سیاست خصمانه کاخ سفید، اقدامات مداخله‌جویانه این کشور را نقض آشکار منشور ملل متحد خوانده و از جامعه جهانی خواسته بود تا علیه این اقدام موضع‌ گیری کنند.

انسداد مرزهای ونزوئلا و کلمبیا در شرایطی است که دولت کاراکاس روز پنجشنبه نیز دستور بستن مرزهای این کشور با برزیل را صادر کرده بود.

آمریکا در نظر دارد از طریق ارسال محموله‌هایی با عنوان دارو و غذا به مرزهای ونزوئلا، دولت مادورو را ناتوان جلوه داده و خود را حامی مردم ونزوئلا معرفی کند. همزمان روسیه، کاخ سفید را به برنامه‌ریزی برای ارسال سلاح به مخالفان دولت ونزوئلا و اقدام نظامی در این کشور متهم می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.