آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نهج‌البلاغه در تکمیل مبحث شیطان شناسی از نگاه قرآن بود؛ تفاوت شیطان شناسی از نگاه قرآن و نهج‌البلاغه این است که در نهج‌البلاغه، شگردهای شیطان تبیین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دو شگرد در این زمینه معرفی می‌شود؛ شگرد نخست این است که شیطان راه‌های خودش را برای انسان سهل و آسان قرار می‌دهد و راه را برای انسان هموار می‌کند. اما راه‌های شیطان چه راه‌هایی است؟ شیطان در مسئله اغوای انسان و فریب دادن افراد بشر، هدفش این است که انسان را از خدا دور کند و انسان را به عنوان یک عنصر یاغی و سرکش در مقابل خدا قرار دهد. شیطان در مورد انسان، دو هدف دیگر نیز دارد؛ هدف نخست این است که آخرت و سرنوشت انسان را تباه کند و هدف دیگر این است که دنیای انسان را نیز تباه کند و دنیای انسان به سختی و رنج و مشقت و با هزاران مشکل اقتصادی و اجتماعی و بیماری و افتضاح و درد و غصه بگذرد.

اهم اظهارات علم الهدی به شرح زیر است:

*بنای شیطان این است که دنیای ما نیز دنیای آبادی نباشد و در دنیا، بیماری و درد و غم و مصیبت و درگیری شدید به کلی زندگی ما را تباه کند و متوجه نشویم که شب و روز ما در دنیا چگونه می‌گذرد. هدف اصلی شیطان، جداسازی بشر از خدا و انسان را در مقابل حق نگه داشتن است. مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای فرمودند که در این مرحله با تکیه بر تجربه ۴۰ ساله گذشته بایستی قدم دوم را مردم ما در تکمیل این انقلاب که نقطه نهایی‌اش حاکمیت جهانی حضرت بقیه الله(عج) است بردارند.

* در ۴۰ ساله نخست انقلاب خصوصیتی مردم ما داشتند و برخوردی نیز از سوی دشمن صورت گرفت، اینها را در ۵ نکته می‌توان دسته‌بندی کرد؛ نکته نخست اینکه اساس و پایه و بنیان این انقلاب مقدس اسلامی، ایثارگری‌ها و فداکاری انسانهای انقلابی بود و خیل عظیم شهدا و حضور پربرکت مردم و ایثارگری‌هایی که امروز بعد از ۴۰ سال انقلاب شاهد هستیم موید این مسئله است.

*: امروز ایثارگران را به عنوان یک قشر عظیم در این مملکت مشاهده می‌کنیم و این شهادت‌ها بنیه اصلی انقلاب بود؛ ۴۰ سال عمر برای انقلاب کم نیست؛ در این ۴۰ سال، خون پای این درخت انقلاب جاری بود و این انقلاب را تناور نگه داشت؛ نکته دوم اینکه بار اصلی انقلاب در این ۴۰ سال روی دوش مردم بود؛ مردم ما در تمامی عرصه‌ها حضور داشتند و زمینه پذیرش این شهادت‌ها و خون دادن‌ها را به عنوان یک فرهنگ در جامعه خود به وجود آوردند و هر کجا خطری متوجه انقلاب ما شد مردم، مردانه پای کار آمدند و پای انقلاب ایستادند.

* آنچه در این ۴۰ سال، دشمنان ما را مستاصل کرده، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب بوده و بار انقلاب را از زن و مرد و کوچک و بزرگ بهتر از نسل اول بر دوش خود گرفته‌اند و این حضور در صحنه مردم، بنیه اصلی و نیروی قطعی و توان صد درصد کامل این انقلاب شد. وی افزود: دشمن ما هرچه توانست در این ۴۰ سال مبارزه کرد و از جنگ و توطئه و تحریم کوتاهی نکرده است و این نکته سوم است که بازهم دشمنی خود را ادامه می‌دهد؛ دشمن از ناچیزترین وسایل و امکانات علیه ما استفاده کرد؛ نکته چهارم اینکه دشمن در همه دشمنی‌هایش شکست خورد؛ ۴۰ سال یک عمر طولانی است و کم نیست؛ در این پهنه ۴۰ ساله یک سیاستمدار جهانی به ما نشان دهد کجا فتنه و توطئه‌ای علیه ما شکل گرفته و پیروز شده‌اند؟ یک مورد هم ندارند و همه جا شکست خورده‌اند.

* در طول این ۴۰ سال نهادهای انقلابی و به ویژه در راس آنها سپاه پاسداران درخشیده است، هیچ موردی نبوده که بگوئیم نیروهای مسلح و امنیتی ما در عرصه‌ای وارد شده و شکست خورده‌اند. در مقابل همه توطئه‌ها و فتنه‌ها ایستاده‌اند. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند با تجربه ۴۰ ساله بیائیم این حرکت را در گام دوم آغاز کنیم اینها است. عنایت خاصه پروردگار و توجه ذات مقدس حق و دعای خاص وجود اقدس امام زمان مردم ما را به نحوی بار آورده که در هفته نخست این گام دوم این ۵ نکته را نمایش دادند و عنوان کردند در ۴۰ سال دوم نیز در پای انقلاب ایستاده‌اند.

* قلب نازنین مقام معظم رهبری شاد که در هفته اول بعد از ۴۰ سال این مردم پایمرد پای انقلاب و خیمه نظام، نشان دادند که پایبند هستند؛ در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان این ۵ نکته نمایش داده شد؛ اولا ایثار و فداکاری در شهادت ۲۷ جوان فعال غیور رادمرد و جانبازی ۱۳ جانباز نمایش داده شد که یعنی نسل جوان ما نیز امروز ایستاده است. عمدتا این جوانان مربوط به نسل سوم و چهارم هستند، صحنه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم در شهادت ۲۷ عزیز ایثارگر این حادثه تروریستی در نسل سوم و چهارم نیز دیده شد و معلوم شد آن جریان شهادت و ایثار به همان قوت و قدرت ۴۰ ساله نخست در ۴۰ ساله دوم برقرار است و مقام معظم رهبری فرمودند امنیت به این قیمت در این مملکت تامین می‌شود یعنی قیمت سنگین است اما مردم ایستاده‌اند.

* خدا به مردم اصفهان خیر بدهد که نمایش دادند که حضور مردم در ۴۰ سال اول انقلاب با همان حرارت و داغی و قدرت همین مردم در ۴۰ سال دوم حضور دارند و با تشییع پیکر پاک این شهدا این واقعیت روشن شد.

*نکته دیگر اینکه دشمن نمایش داد که خیلی بی‌عرضه و ضعیف و زبون و پست است؛ از یک طرف می‌گوید گزینه نظامی روی میز ما است و از سوی دیگر به یک عده تروریست کافر از زندگی برگشته تکیه کرده و اینها را به سر ما می‌فرستد؛ آمریکا افسرانش و دریانوردانش آن قدر  ضعیف هستند که با یک تشر عزیزان پاسدار ما دست‌ها را روی سر می‌گذارند و اینها دیگر امیدی به نیروهایشان ندارند و از بدبختی به یک مشت تروریست پناهنده شده است.

*در لهستان جمع شدند و دم از صلح خاورمیانه و غرب آسیا زدند و در همین زمان مزدور از بدبخت‌ترین مردم استخدام کردند تا با یک حرکت انتحاری، ۲۷ جوان ما را شهید کنند، این دشمن دیگر قدرتی ندارد؛ نکته چهارم این است که دشمن ما هر فتنه‌ای برپا کرد شکست خورد و این هفته نیز شکست خوردند؛ در لهستان کشورهای آبرومند دنیا نبودند و یک مشت مزدور آمریکا و اسرائیل حضور داشتند و آخرش هم تصمیمی نتوانستند بگیرند و حرکتشان همین بود که ۴ مزدور تروریست را به کشور ما بفرستند. دشمن در هر حرکتی شکست خورده است و مردم دنیا وقتی پای تحلیل اقتدار ایران آمدند با تحلیل حرکت مردم در ۲۲ بهمن این دو حادثه را تحت الشعاع قرار داد.

* نهادهای انقلابی ما مخصوصا سپاه غیور پاسداران در هر حرکتی پیروزمندانه حرکت کرد و جنازه این ۲۷ شهید روی دوش مردم بود و مردم شعار انتقام سر دادند و بعد از ۳ روز عاملان قضیه در داخل کشور توسط سپاه پاسداران دستگیر شدند و ثابت شد قدرت عزیزان ایثارگر ما در یک نهاد نظامی و انقلابی، بالا و بلند است و در یک هفته مردم و رزمندگان و جوانان ما نشان دادند که تجربه ۴۰ ساله نخست انقلاب در گام دوم نیز دنبال می‌شود.

* حالا نوبت مسئولان است. شما چطور کار می‌کنید؟ بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالاهای اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟ یک تکان به خود می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید. آقای رئیس بانک مرکزی می‌گوید اگر دولت این کار را نمی‌کرد فلان اتفاق می‌افتاد؛ ما می‌خواهیم این دولت و مدیریت ما را نجات دهد. اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید.

* این مملکت مرکز فوران توان و استعداد و قدرت در روی کره زمین است. اجازه دهید دیگران در مدیریت و اندیشه مدیریت کمک کنند؛ طرح در دست مردم زیاد است. مردم می‌خواهند گام دوم را بردارند باید این قدر گرفتار باشند؟ باید در گرانی معیشتی گیر کنند و حتی برای اولیات زندگی دچار مشکل شوند؟ اگر احساس مسئولیت باشد کار زودتر به نتیجه می‌رسد و با حرکت جهادی مشکلات حل می‌شود. مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟مگر چشم ندارید که قاچاق می‌کنند. ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشت ما به این قضیه مبتلا شده چون قاچاق می‌کنند آن هم در مملکتی که سپاهش سه روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.