ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و هیات همراه روز پنجشنبه در اربیل با مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق دیدار کردند.

سفیر ایران روابط موجود را روابطی استراتژیک خواند و ضمن اشاره به شرایط مهم اقلیم کردستان عراق و برشمردن افقهای روشن همکاریهای عمیق ایران و عراق اظهار داشت: ایجاد زمینه کار و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی اقلیم کردستان عراق در بستر همکاریهای مشترک حاصل می شود.

مسجدی اظهار داشت: سهم تجارت ایران با عراق و روند روبه رشد تجارت کالاهای ایرانی در اقلیم قابل ملاحظه است.

وی افزود: اتصال ظرفیت انتقال گاز ایران به اقلیم کردستان عراق، همکاری های دوجانبه و توسعه فراگیر فعالیت بخش خصوصی می تواند فرصت های مناسبی را برای افزایش مناسبات ایجاد شود.

مسعود بارزانی نیز ضمن استقبال از دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در تعمیق همکاریها گفت: به لزوم ارتباط مستمر با ایران باور داریم و خواهان افزایش روابط در همه زمینه ها هستیم.

وی از مساعدت ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و افزود: تمام تلاش و مساعی خود را برای تقویت همکاریها دنبال خواهیم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین با &#۳۹;فاضل میرانی&#۳۹; رئیس دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق نیز دیدار و با وی در خصوص روابط فیمابین مذاکره کرد.

در این دیدارها سرکنسولان جمهوری اسلامی ایران در عراق و رایزنان نظامی و بازرگانی ایران در بغداد نیز حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.