«گوستاوو مارسانو» عضو ارشد هیات نمایندگی مخالفان دولت ونزوئلا در واشنگتن افزود: تاکنون ۱۱ نفر از ۵۶ دیپلمات ونزوئلایی در آمریکا از دولت مادورو فرار کرده اند.

مارسانو همچنین از مسدود شدن حساب های بانکی سفارت و کنسولگری های ونزوئلا در آمریکا توسط واشنگتن خبر داد و افزود: شبکه دیپلماتیک کاراکاس در آمریکا دیگر کارآیی ندارد.

همچنین کارلوس ویچیو فرستاده مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به آمریکا گفت که دیپلمات های جدا شده از دولت مادورو از این پس به عنوان نماینده خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده فعالیت می کنند.

گوایدو ضمن رد دوره دوم ریاست جمهوری مادورو خود را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور اعلام کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته اند و از مادورو خواسته اند از قدرت کناره گیری کند.

در تکمیل اقدامات مداخله جویانه واشنگتن علاوه بر تحریم مقام های دولت مادورو و شرکت نفت دولتی ونزوئلا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ارتش این کشور را تهدید کرد که در صورت تداوم حمایت از مادورو جان و آینده خود را به خطر می اندازند.

این اقدام مداخله‌جویانه، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.

مادورو که به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، مورد حمایت ارتش و نیروهای مسلح این کشور قرار دارد، گفته است که تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۵، از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.

انتخابات ونزوئلا در ماه مه (اردیبهشت) برگزار شد و وی برای یک دوره ۶ ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.