چند روز قبل وقتی ذوب آهن در خانه الغرافه دو بر صفر عقب افتاد کمتر کسی فکر می کرد ذوب آهن  بتواند  از پلی آف به مرحله گروهی آسیا صعود کند اما شاگردان منصوریان با ارائه یک بازی متفاوت در نیمه دوم بازی را با پیروزی سه بر دو تمام کردند. به همین خاطر سراغ محمدرضا عباسی بازیکن ذوبی ها رفتیم:

-بازی الغرافه را بد شروع کردید اما در نهایت خوب تمامش کردید.

خدا را شکر بازی خیلی خوبی بود، البته نیمه اول تا بچه ها خودشان را با شرایط  بازی وفق بدهند و کارهای تاکتیکی را انجام بدهیم طول کشید  و  شرایط کمی بد بود که متاسفانه بازی دو هیچ شد. اما نیمه دوم با یک بازی خوب خدا را شکر سه گل زدیم. موقعیت های دیگری هم داشتیم که گل نشد، می توانستیم بیشتر از سه گل بزنیم.  نباید فراموش کنیم این بازی خیلی  مهم بود  برای باشگاه، بازیکنان و حتی هواداران که خدا را شکر توانستیم بازی مهمی را ببریم و سهمیه آسیایی فوتبال ایران را از دست ندادیم.

-با توجه به اینکه نیمه اول بازنده بودید در بین نیمه منصوریان چکار کرد که ورق بازی برگشت. جلوی الغرافه به اندازه کل نیم فصل اول لیگ که نتوانستید کیفیت خودتان را نشان بدهید و به مرحله بعد صعود کنید نمایش خوبی داشتید.

خیلی سخت بود، نیمه اول دو بر صفر از حریف خود عقب افتادیم. آن هم در خانه رقیب اما وسط نیمه کادر فنی با مرور کارهای تاکتیکی و مسائل روانی تاکید داشتند. درهمان حال در رختکن می دیدم که همه امیدوارند و خودم هم امید داشتم برگردیم. خدا را شکر با همین امید در نیمه دوم وارد زمین شدیم ، همه بچه ها تلاش کردند از جان مایه گذاشتند و با دوندگی بالا توانستیم در نیمه دوم اشتباهات نیمه اول را جبران کردیم

-با اینکه در این برد همه هم تیمی های شما خوب بودند ولی بازی ارسلان مطهری بیشتر به چشم آمد. به ویژه اینکه در چند سال اخیر ارسلان همیشگی را ندیده بودیم.

در این بازی هر یازده بازیکن، خوب بودند. از خط حمله تا دروازه باید منسجم باشند که تیم نتیجه بگیرد اما شما درست می گوید ارسلان، خدا را شکر در این بازی خودش را نشان داد. قبلا نشان داده که چقدر توانایی دارد و خوشحالیم که به روزای خوبش برگشته. با این بازی مطهری هم برای خودش و هم برای تیم خوشحال شدیم که می توانیم روند خوبی در کنار هم داشته باشیم. باز هم تاکید می کنم همه تیم خوب بازی کردند ارسلان هم مانند بقیه. تیم زحمت کشید نتیجه گرفتند و به دور بعد صعود کردیم.

- گفتید صعود، درباره مرحله بعد و  رقبا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟ به نظر می رسد گروه شما نسبت به استقلال کمی ساده تر است؟

تیم های که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنند بهترین تیم های کشورشان هستند.  پس نمی شود گفت گروه آسانی نیست و از قبل نمی شود گفت بازی جلوی  کدام تیم یا در کدام گروه آسان است. ما بازی به بازی پیش می رویم و هیچ تیمی را دست کم نمی گیریم اما روی کاغذ تیم های با تجربه و شناخته شده تر در گروه تیم های دیگر مثل اسستقلال هستند. ولی شرایط در زمین با روی کاغذ فرق دارد. تیم عربستان در گروه ماست ما چهار بازی ما باید خارج از گروه انجام بدهیم این مسئله کار ما را کمی سختتر می کند و از امتیاز میزبانی کمتر می توانیم استفاده کنیم.

-بعضی کارشناسان معتقدند پیروزی برابر الغرافه، ذوب آهن را به لیگ برمی گرداند و در نیم فصل دوم شاگردان منصوریان در جدول بالاتر خواهند آمد.

بعد از تعطیلات نیم فصل فقط یک بازی  در لیگ و دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا داشته ایم که خدا را شکر در آسیا  در دو بازی سخت و جلوی تیم های باکیفیت خیلی خوب نتیجه گرفتیم. با این روند می خواهیم ادامه بدهیم در نیم فصل اول اگر بدشانسی نمی آوردیم اینطور نمی شد. تا پایان سال هر چهار روز یکبار بازی داریم و برنامه خیلی فشرده است امیدواریم با این شرایط خودمان را وفق بدهیم و خوب نتیجه بگیریم.

فکر می کنید ذوب آهن تحت هدایت منصوریان در نیم فصل دوم کجای جدول قرار می گیرد؟ می توانید نتیجه های قبلی را جبران کنید.

در فوتبال پیش بینی نمی شود کرد اما صدر در صد جایگاه اصلی تیم ذوب آهن اینجا نیست و همه هم این مطلب را می دانند ذوب آهن واقعی کیفت بالایی دارد و امیدواریم در رتبه خوبی کارمان را تمام کنیم. خدا را شکر آقای منصوریان با بازیکنان رفیق هستند و از نظر روحی و روانی  تیمی یکدست تر شدیم. حتما می دانید که روحیه تیمی در روند فنی تاثیر دارد. از این نظر در فوتبال همدلی و تیم بودن خیلی مهم است که همراه آقای منصوریان به این مهم رسیده ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.