نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (پنجشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در مورد "پدیده مشهد"  گفت: مشکل پدیده چندین هزار نفر را گرفتار کرده بود که من به علت آن وارد نمی‌شوم. در حال‌ حاضر چهار سال است که این موضوع لاینحل باقی‌ مانده است. من در آستانه دهه فجر نامه‌ای به سران سه قوه نوشتم و از این سه بزرگوار تقاضا کردم در نشست‌هایی که دارند به این موضوع نیز رسیدگی  کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بخشی از نامه‌ای  که ارسال کرده بودم، عرض کردم " شایسته است که با همراهی و همدلی روسای سه قوه در ایام دهه فجر تدابیر موثری برای حل این مشکل اتخاد کرده است. " در مورد درخواست بنده لطفی صورت گرفت و مکاتبه‌ای به دست بنده رسید که این مکاتبه محرمانه است و من نیز اجازه قرائت کامل آن را ندارم، اما  این نامه پی‌نوشتی داشت که من عبارت صریح آن را قرائت می‌کنم. آن عبارت "تخصیص یکهزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران معسر شرکت پدیده شاندیز" بود.

پژمان‌فر در توضیح ادامه این روند گفت‌: بنده ابتدا خیلی خوشحال شدم و با خود گفتم که چقدر نظام ما فعال است که وقتی مکاتبه‌ای صورت می‌گیرد رییس جمهور شخصا به او ورود کرده و نامه هم ارسال می‌کند، اما دیروز جناب آقای واعظی به عنوان رییس دفتر رییس جمهور موضعی را در رسانه‌ها اتخاذ کردند که بنده بسیار متحیر شدم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گلایه از رییس دفتر رییس جمهور، گفت‌: آقای واعظی گفتند که اصلا چنین نامه‌ای وجود نداشته است، در حالی که این نامه را خود ایشان برای من ارسال کردند. خبرنگار مربوطه در آن جلسه با اشاره به اسم بنده گفت که آقای پژمان فر گفته‌اند که چنین نامه‌ای وجود دارد. ایشان خطاب به خبرنگار گفتند که شما ایشان را می‌شناسید . ایشان از این حرف‌ها زیاد می‌زند. این حرف‌ها واقعیت ندارد. گروهی در کشور وجود دارند که می‌خواهند در کشور مشکل ایجاد کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به پزشکیان، تاکید کرد: وقتی رییس دفتر رییس جمهور چنین تهمتی به رییس جمهور می‌زند (که نامه‌ای وجود ندارد) مردم چه برداشتی می‌کنند؟ آیا حق نماینده مردم این است که به او دروغ بندند و این در رسانه‌ها و اخبار پخش شود؟ دیشب انبوهی از پیامک‌ها و سخنان ناسزا برای من و خانواده‌ بنده ارسال شده است. لطفا این موضوع را پیگیری کنید.

پزشکیان در پاسخ به این تذکر پژمان فر خطاب به معاون پارلمانی رییس جمهور، تاکید کرد: چنین نامه‌ای وجود دارد. ایشان این نامه را ارسال کرده است و پاسخش را دریافت کرده‌اند. این موضوع را حتما پیگیری کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.