در آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر، استقلال از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی پذیرای پارس جنوبی جم بود که این دیدار با برتری دو بر صفر آبی‌پوششان پایتخت به پایان رسید.

میرهادی میرجوان (گل به خودی، ۱۰) و پاتوسی (۳۸) برای استقلال گل زدند. همچنین وریا غفوری در دقیقه ۳۲ پنالتی استقلال را از دست داد.

با این نتیجه استقلال ۳۱ امتیازی شد و با دو امتیاز کمتر نسبت به تراکتورسازی در رده پنجم باقی ماند. همچنین پارس جنوبی با ۲۴ امتیاز در رده هفتم جای گرفت.

نیمه نخست

آبی‌های پایتخت بازی را هجومی آغاز کردند و در نخستین دقایق بازی، دو بار اقدام به شوت زدن کردند که ضربات بازیکنان استقلال داخل چارچوب نبود. در دقیقه دهم این دیدار، استقلال صاحب ضربه کرنر شد. ارسال پاتوسی به روی دروازه و دفاع اشتباه بازیکن پارس جنوبی با برخورد به میر هادی میرجوان، وارد دروازه رحمان احمدی شد تا یاران شفر با یک گل از حریف پیش بیافتند.

در ادامه استقلال از فشار حملات خود کم کرد و سعی در حفظ جریان بازی داشتند. در سوی مقابل پارس جنوبی برای جبران نتیجه بازی، دامنه حملات خود را بیشتر کرد و توانست در دقیقه ۲۵، در پشت محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه ایستگاهی محمد نوری با اختلاف کم از بالای دروازه بیرون رفت.

در دقیقه ۲۶، روی اشتباه دروازه‌بان پارس جنوبی و ضربه سر باقری، پاتوسی در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد که تعلل او و منشا این فرصت خوب را از استقلال گرفت. چند دقیقه بعد ارسال خوب صیادمنش به پشت خط دفاعی پارس جنوبی، موقعیت خوبی را برای پاتوسی خلق کرد که ضربه سر او به راحتی در آغوش رحمان احمدی قرار گرفت.

الله‌یار صیادمنش پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و بعد از برخورد با مدافع این تیم سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. بعد از اعتراض طولانی بازیکنان پارس جنوبی، در دقیقه ۳۲ وریا غفوری پشت ضربه پنالتی قرار گرفت که رحمان احمدی با خیز بلند به سمت راست دروازه، شوت غفوری را راهی کرنر کرد.

هنوز دقایق زیادی از پنالتی استقلال گذشته بود که آبی‌ها روی حمله دیگری صاحب موقعیت تک به تک شدند که محمد دانشگر توپ را به بدن رحمان احمدی زد و توپ به گل تبدیل نشد.

در دقیقه ۳۸، ارسال پاتوسی از جناح چپ زمین پارس جنوبی، بدون برخورد به مهاجم استقلال و مدافع و دروازه‌بان پارس جنوبی تبدیل به گل دوم یاران شفر شد.

نیمه دوم

استقلال همانند نیمه نخست بهتر از حریف بازی را آغاز کرد و در دقیقه ۵۳ روی ارسال خوب و فنی غفوری به دهانه محوطه شش قدم، منشا می‌توانست گلزنی کند که این اتفاق رخ نداد و توپ به بیرون از زمین رفت.

در دقیقه ۵۵، روی کار تیمی بازیکنان استقلال، باقری مقابل محوطه جریمه به پاتوسی پاس داد و او با دید خوب، منشا را در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گل کرد که ضربه زمینی منشا توسط رحمان احمدی دفع شد. بعد ازگذشت دقایق زیادی، در دقیقه ۷۲، شوت روح الله‌ سیف‌اللهی از فاصله دور توسط مهدی رحمتی دفع شد که در بازگشت هم محمد نوری نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند.

استقلالی‌ها با یک ضد حمله سریع از زیر بار حملات پارس جنوبی خارج شدند اما منشا در عبور از رحمان احمدی موفق نبود و فرصت تک به تک استقلال از دست رفت.

در دقیقه ۷۹، در شلوغی محوطه جریمه و روی یک رفت و برگشت، بازیکن پارس جنوبی دروازه رحمتی را باز کرد که داور به سرعت پرچم آفساید را بالا برد و این گل را مردود دانست. پنج دقیقه قبل از اتمام وقت‌های معمول بازی، پارس جنوبی روی ضربه بازگشتی از محوطه جریمه استقلال، صاحب فرصت شوت زنی شد که ضربه بازیکن این تیم با برخورد به باقری به شکل خطرناکی از کنار دروازه رحمتی عبور کرد و به کرنر رفت.

در دقیقه ۸۸، ایسما در زاویه بسته با رحمان احمدی تک به تک شد که او هم به تبعیت از سایر بازیکنان این تیم توپ را در آغوش رحمتی زد.

در نهایت این دیدار با پیروزی دو بر صفر استقلال به پایان رسید.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، امید نورافکن، محمد دانشگر، پژمان منتظری (کارت زرد)، وریا غفوری (کارت زرد)، روزبه چشمی (کارت زرد)، فرشید باقری، گادوین منشا (ایسما ۸۶)، آیاندا پاتوسی (داریوش شجاعیان ۷۶)، فرشید اسماعیلی و الله یار صیادمنش (مرتضی تبریزی ۸۹).

ترکیب پارس جنوبی: رحمان احمدی، شهرام گودرزی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، سعید محمدی‌فر، حسین پورامینی، میثم نقی‌زاده، مجید علیاری، محمد نوری، کیوان امرایی (فرزاد حاتمی ۵۹) و عماد میرجوان (روح‌الله سیف‌اللهی ۵۰).

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.