عطریان­فر در گفت­گویی تفصیلی با «انتخاب» با اشاره به ساختار فعلى شورای­عالی­ سیاست گذاری و نقد‌هایی که مطرح می­ شود، با ذکر مطلب بالا گفت: گرچه در گذشته محور تعیین کننده وجهت دهنده فعالیت­های اصلاح­ طلبان آقای خاتمی بود، اما ایشان علاقه مند است نقش شخصى ایشان کمرنگ وعمدتاً به ساختار ونهادى پایدار منتقل شود. با وجود اینکه به­ صفتِ انسانى فردى واجد کاریزمااست، و اذعان داریم که نفوذ و موقعیت و اعتبار او و همچنین اعتماد مردمى وملی به­ سید محمد خاتمی چندین برابر کلِ احزابی است که مشی و مرام اصلاح ­طلبی را برگزیده ­اند. در چنین حالتی، طبیعی است که حقِ مسلم او باید باشد تا راس هرم شورای­عالی­ اصلاح­ طلبان را سر و سامان بدهد.

این چهره اصلاح ­طلب ادامه داد: همهِ دیدند آقاى خاتمى در انتخابات مجلس ­دهم با «تکرار مى کنم»‌ی که به­ همه توصیه کرد، در تهران و برخی از شهر‌ها جهت گیرى پیروزى کاملا عوض شد و لیست اصلاحات صد ­درصدی راى آورد. ایشان به شخصه بیش از تمام احزاب نقش ایفا می‌کنند. از این رو ­می­ توان اینطور نتیجه­ گیری کرد که انتقاد‌هایی که به ­نقش و سهم پذیرى سید محمد خاتمی در تصمیم­ سازی‌‌های شورای ­عالی طرح می­ شود، منطقی نیست. البته کسى نمی­ خواهد به­ حرف و نظر منتقدان بی‌توجهی نشان بدهد.

عطریان­ فر با اشاره به ­بحث تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: در واقع اصلاح طلبان دنبال این هستند تا با هماهنگی و همنشینیِ اصلاح ­طلبانِ سراسر کشور که در قالب احزاب مختلف فعالیت دارند، پارلمان اصلاحات را تاسیس کنند که الان این موضوع در دستور کار قرار دارد و مطالعاتی در حال انجام است. خیلی هم خوب است. چه بسا که روند حضورانتخاباتى سال آینده، نزد اصلاح طلبان متکی بر این پارلمان شکل بگیرد که البته باید تایید آقای خاتمی را هم بگیرد. ایشان این نوع تدابیر در مسائل مستحدثه را به گفتگوى عقلا ارجاع می‌دهد. البته ایشان موافق این موضوع است و علاقمند است که قدرت فردى ایشان در لایه‌های هرم ساختارى اصلاحات توزیع شود.

عطریان­فر ابراز امیدواری کرد، شرایط به ­گونه­‌ای پیش برود که حضور و پیروزى اصلاح­ طلبان در انتخابات یازدهمین­ دوره مجلس از معبر پارلمان اصلاحات گذر کند.

لازم به ذکر است متن فوق گزیده‌ای از مصاحبه تفصیلی «انتخاب» با «محمدعطریان­فر» است که متن کامل آن بزودی منتشر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.