در ابتدای جلسه علنی در نوبت عصر احمد بیگدلی در تذکر شفاهی گفت: تذکرات اصلاح‌طلبان همیشه بر اصلاح امور و قوانین و مسائلی بوده است که موجب ایجاد معضل و مشکل برای جامعه و مردم می‌شده است.

وی ادامه داد: اکثریت سیاسیون و مردم اذعان دارند که دولت اصلاحات از نظر اقتصادی و پاکدستی، بهترین دوره بوده است و کمترین مشکلات اقتصادی، رانت‌ها و اختلاس‌ها در آن دولت حادث شده است.

نماینده مردم خدابنده ادامه داد: تفکر اصلاح‌طلبی، تفکری است که برای خود خط قرمز دارد. قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی و خواسته اکثریت جامعه و معیشت مردم، خط قرمز اصلاح‌طلبان است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید افزود: همزمان با اظهارات بیگدلی، تعداد زیادی از نمایندگان با فریادهای «دو ـ دو» مخالفت خود با اظهارات وی را ابراز داشتند.

بیگدلی گفت: تفکر اصلاح‌طلبی برای حل معضلات جامعه برنامه دارد. اگر جمع‌بندی شورای عالی  اصلاح‌طلبان بر این باشد که هر دولتی یا این دولت که اصلاح‌طلبان به خاطر منافع ملی و مردم و جامعه از آن حمایت کردند در مقابل خواسته مردم یا بر خلاف مصالح جامعه بایستد، مردم عزیز مطمئن باشند اصلاح‌طلبان نیز هم توان، هم شجاعت و هم راهکار نقد و استیضاح را بلد هستند و در صورت تشخیص مورد استفاده قرار خواهند داد .

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ولی چون اصلاح‌طلبان در عمل به اجرای منویات رهبری معتقد هستند، آرامش جامعه، اتحاد در شرایط کنونی را ضروری می‌دانند، این کار را انجام نمی‌دهند.

به هنگام سخنرانی بیگدلی، نقوی حسینی و کریمی قدوسی دو نماینده اصولگرا برای اعتراض مقابل هیأت رئیسه مجلس ایستادند و سایر نماینده‌های مجلس فریاد «دو،دو» سر دادند. 

علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: به دلیل صحبت‌های دیروز آقای کواکبیان، امروز صبح آقای پزشکیان به وی قول داد که تذکرشان را اعلام کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.